Selles peatükis on sõnastatud probleemilahendus- ja planeerimisoskused kui üldpädevused ning ettevõtlikkuspädevuse olulised osad. Seejärel on selgitatud, mis roll on probleemilahendus- ja planeerimisoskustel UPT tegemisel ning milline võiks olla õpetaja roll õpilaste oskuste arengu toetamisel.
Probleemilahendus- ja planeerimisoskused on üldpädevused, mis mõlemad nõuavad omakorda teiste üldpädevuste kasutamist. Mõlemad on käsitletavad kognitiivsete strateegiatena, mille arenguks on omakorda vaja nii motivatsiooni kui metakognitsiooni ehk enda tegevuse jälgimist, analüüsimist ja vajadusel muutmist (Sinatra & Taasoobshirazi, 2011). Ettevõtlikkuspädevuse raamistikus (vt joonis 1) on probleemilahendus- ja planeerimisoskused osa väärtust loova mõtlemise ja lahenduste leidmise komponendist (Arro jt., 2018).
Õpilaste probleemilahendus- ja planeerimisoskuse hindamise võimaluste kohta vaata lisaks: Ettevõtluspädevuse küsimustik gümnaasiumile. Küsimustik on EISi keskkonnas ja seda saavad õpilaste ettevõtluspädevuse hindamiseks kasutada kõik õpetajad.