Õpilased vajavad võimalusi, et harjutada uurimisprobleemi piiritlemist, uurimisküsimuste sõnastamist ja metodoloogiliste valikute tegemist, oma valikute kriitilist hindamist ning põhjendamist. Seda võimaldab järgmine näidisülesanne. Õpetaja saab vastavalt õpilaste huvidele pakkuda välja uurimisteema ning ülesande raames saavad õpilased planeerida uurimistöö: sõnastada uurimisküsimused ning teha metodoloogilised valikud. Mõttekas oleks anda sama ülesanne mitmele õpilasgrupile ja hiljem analüüsida, kuidas erinevad uurimisküsimuste sõnastused eeldavad erinevaid metodoloogilisi lähenemisi.
Tööjuhis:
Teie rühm on koostamas uurimistööd laiemal teemal nagu a) “koolikeskkond”; b) “õpilaste vabaaja harrastused”.
- Palun kitsendage uurimisteemat. Mis on teie uurimistöö täpsem uurimisprobleem? Miks on see oluline ja aktuaalne?
- Sõnastage 2-4 keskset uurimisküsimust?
- Millist uurimisperspektiivi on asjakohane kasutada (kvalitatiivne või kvantitatiivne uurimisperspektiiv)?
- Milliseid andmekogumismeetodeid kasutate?
- Kuidas moodustate valimi?
- Kuidas planeerite andmeid analüüsida?