Õpilastel on tihti raske kujutada ette probleemi lahendamise samme ning seetõttu neid ka läbi mõelda. Üks võimalus on arutada nendega sammud läbi ning seejärel proovida praktiliselt lahendada mõnda elulist probleemi nii, et kõik sammud saavad astutud. UPT-de juhendamise kontekstis võiks valitud eluline probleem olla uurimistöö tehnilise lahendamisega seotud, nii nagu igas suuremas teadusprojektis tehakse riskianalüüs. Näiteks võib analüüsida, millistel tingimustel võib juhtuda, et UPT tegemisel jäädakse ajahätta või ei saada piisavat tuge juhendajalt, ning mida õpilased saavad nende riskide maandamiseks ette võtta.
Tööjuhis: Mõtle ühe hüpoteetiliselt võimaliku uurimistöö koostamise protsessiga seotud probleemi peale! Pane see kirja ning lahenda juhiseid järgides!