Probleemilahendusoskusi saab arendada UPT eesmärgi, võimalike takistuste ja ressursside ning oodatava tulemuse üle arutades. Näiteks võib analüüsida, millistel tingimustel võib juhtuda, et õpilased ei suuda koguda vajalikke andmeid uurimistöös, ning mida riski maandamiseks saab teha, või millistel tingimustel võib juhtuda, et praktilise töö tegemiseks vajalikud tehnilised vahendid ei ole õpilastele soovitud hetkel kättesaadavad, ning mida riski maandamiseks saab teha. Ülesanne suunab õpilasi korraga läbi mõtlema mitmeid võimalikke takistusi ühe eesmärgi saavutamisel ning samuti aitab kaasa ajaplaneerimisele.
Tööjuhis: Mõtle ühe uurimistööga seotud tegevuse peale. Mis on selle tegevuse eesmärk? Millised takistused võivad selles tegevuses ees oodata ning millised on Sinu ressursid või võimalused takistuste ületamiseks? Mis on tegevuse oodatav tulemus? Pane see kõik juhiseid järgides kirja!