- Enesejuhtimine on protsess, kus õppija on võimeline ise enda tegevust parimal võimalikul viisil suunama ning püstitatud eesmärke täitma.
- Enesejuhtimise õppimine on ülikooli kontekstis vajalik, sest see aitab saavutada maksimaalset akadeemilist edu minimaalse ressursikuluga.
- Oskuslikult omandatud enesejuhtimisoskused kanduvad üle lisaks õpingutele ka teistesse eluvaldkondadesse.
- Ajaplaneerimisoskus on üks olulisemaid enesejuhtimisprotsesse ning see paneb aluse üleüldisele edukusele.
- Püstitatud eesmärgid peavad olema konkreetsed ja selgelt mõõdetavad, vaid nii jõutakse soovitud tulemuseni.
- Enese tegevuse analüüsimine aitab näha tegevustes ja probleemides võimalusi arenguks.
- Metatunnetus ehk see, kuivõrd õppija on teadlik viisist, kuidas ta õpib ja õppematerjaliga töötab, aitab kaasa ennast juhtiva õppija kujunemisele ja süvaõppimisele.
- Tulemusele orienteeritud õppija võrdleb enda tulemusi teistega, enda arengule suunatud õppija võrdleb oma tulemusi iseenda varasemate saavutustega.
- Kasutades pindmisi strateegiaid tekib sageli illusioon teadmisest. Pikaajaliste õpiväljundite ja heade akadeemiliste teadmiste saavutamine sõltub ennekõike sellest, kas tõhusaid õpistrateegiad võetakse kasutusele.
- Kaks tõhusat lähenemist õppimisele on õppimise hajutamine (õppides intensiivselt pikema perioodi vältel) ja meenutamine. Nende strateegiate rakendamine nõuab distsipliini.
Õpiobjekt "Enesejuhtimise ja metatunnetuse olulisus ettevõtluspädevuste arendamisel"
Kokkuvõte
Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Share Alike License 4.0