2.2. Enesekindluse allikad
Teadlased on välja selgitanud peamised enesekindluse allikad nii sportlastele kui ka treeneritele (Feltz et al., 1999; Malete & Feltz, 2000).
a) Sportlased
- Füüsiline ja mentaalne ettevalmistus: püsivalt fokusseerida ennast eesmärgile ja valmisolek pingutada ennast maksimaalselt.
- Kaudsed kogemused: teiste sportlaste eduka esinemise vaatamine, mis aitab ennast projitseerida perspektiivis.
- Keskkonna komfortsus: enda tundmine esinemiskeskkonnas mugavalt.
- Meisterlikkus: oskuste kõrge tase.
- Rahulolu välimusega: rahulolu enda kehaga.
- Soodsad olukorrad: tunne, et takistused on möödas ja kõik läheb hästi.
- Sotsiaalne toetus: võistkonnakaaslastelt, treeneritelt ja perekonnalt saadud julgustus.
- Treenerite juhivõimed: treeneri tehtud ostuste usaldamine ja usk tema võimetesse.
- Võimete demonstratsioon: edukogemus.
b) Treenerid
- Akadeemilised teadmised: teoreetiliste teadmiste pagas ja nende rakendamisoskus.
- Juhendatavate sportlaste kõrge rahulolu tase: vähene väljalangevus.
- Karakteri suunamine: võimekus panna inimesi sporti positiivselt suhtuma.
- Motivatsioon: sportlaste psühholoogiliste oskuste ja seisundite mõjutamine.
- Sportlase areng: testimis- ja võistlustulemused.
- Tehnika: oskus näha ja parandada vigu tehniliste elementide sooritamisel.
- Töökogemus: spetsiifiliste olukordade lahendamise oskuste teadvustamine.
- Varasemate võitude protsent: sportlaste tulemused tiitlivõistlustel.
- Võistkonna efektiivne taktika: sportlaste edu taktikaliselt õigete otsuste kaudu.
- Võistkonna suutlikkuse tajumine: võistkondliku enesekindluse loomise oskus.
- Üldsuse ja sportlaste vanemate toetus: tunnustus ja abi.