Kooli tasandi rakendusi

Nii nagu organisatsioonis või selle osas, toimub teadmusringlus ja teadmusloome ka õppetunnis, sisaldades kõiki nelja osa:

  • sotsialiseerimist;
  • ksternaliseerimist;
  • kombineerimist;
  • internaliseerimist e omaksvõtmist.

See eeldab õppeprotsessis:

  • koostöö- ja tegevusõppe kultuuri;
  • kahe- ja kolmeringilise õppimise kasutamist;
  • kogemust ja erinevate teadmisviiside (sh kunsti) kasutamist.

Nagu õppiva organisatsiooni lähenemises on ka siin keskne rühm, tiim, õppimise kollektiivne loomus on sama oluline kui individuaalne. Küsimus ajalis-ruumilistest tingimustest, interaktsioonide “külluslikkusest” ja ootustest tulemustele on õppeprotsessi jaoks suuresti läbi töötamata ala.

Kooli tasandil on tegemist teadmusringluse, teadmusloome ja teadmusjuhtimise keerulise süsteemiga.
Seda on lihtsaim näha vertikaalsete ja horisontaalsete teadmus-ringluse ning teadmusloome elementide põiminguna.