Inimene – õpilane, õpetaja, koolikogukonna liige
Teadmusloomes ja teadmusringluses osalemine annab üldjuhul positiivse kogemuse kuuluvusest, eneseaktualiseerimisest, eneseloomisest – so oma kõrgemate vajaduste rahuldamisest C Rogersi vajaduste hierarhias, pakub tipp-elamusi (peak-experiences), olemise väärtuste (B–values) tõesuse tajumist (vt Rogers 1977, Part IV-VII).
Ideaalpilt - õpetaja õpiühiskonna teadmustloovas koolis (knowledge-building school) tähendaks, et õpetaja on aktiivne osaleja kollektiivses püüdes luua, konstrueerida maailma mõistmist; õpetaja kannab hoolt ja võtab vastutuse oma õpilaste heaolu ja õpisaavutuste eest, on pigem kollektiivi liige kui individuaalne juht kinniste uste taga.
Ideaalpilt - õpetaja õpiühiskonna teadmustloovas koolis (knowledge-building school) tähendaks, et õpetaja on aktiivne osaleja kollektiivses püüdes luua, konstrueerida maailma mõistmist; õpetaja kannab hoolt ja võtab vastutuse oma õpilaste heaolu ja õpisaavutuste eest, on pigem kollektiivi liige kui individuaalne juht kinniste uste taga.