Koolimajad avatuks
KÜSIMUSED:
1. Kuidas teha koolimajad avatuks aastaringselt hommikust õhtuni?
2. Kuidas tagada kooli elujõulisus?
3. Kuidas luua kõiki lapsi kaasavat (avastus)õppesüsteemi?
LAHENDUSED
Peaks olema riiklik programm ja rahastamine ning ka kool peaks olema ise motiveeritud. Kool peab olema tegevuseks avatud ca kella 7ni õhtul või kauemgi. Kuna laste arv väheneb, võisk koolide sulgemise asemel osa ruume eraldada ringi- jm tegevuse jaoks. Ja seda mitte ainult õpilastele vaid just kogu koolipiirkonna jaoks. St kool kui kogukonna õpi- ja huvikeskus. Et selleks mõnd ümberkorraldust ja küllap ka raha vaja on - seda küll. Aga palju saab teha ka vabatahtlikke kaasates. Eriti neid, kes aktiivsest tööelust vanuse vm põhjusel eemal. Kasu mitmetahuline ( Sarv 2009).
Lastel pole vabadel päevadel midagi teha. Niisama ringi hulkumine hoiaks ära narkomaanide teket ning ka paljud spetsialistid on tööta/tegevuseta. *Võimalus õpetajatele, kes soovivad lisa teenida (huviringide juhendamine. *Kasutada eurorahasid selleks. *Tegevust ka neile, kes nagunii koolis ei käi. *Survestada haridusreformaatoreid heade ideede ellurakendamiseks. *Leida motiveeritud võimukandjaid. *Ettepanek kõrgkoolidele – anda tudengitele võimalus praktikaks. *Tegeleda lastega huviringi raames. *Leida häid näiteid ka 60-ndate aastate haridussüsteemist).
1. Kuidas teha koolimajad avatuks aastaringselt hommikust õhtuni?
2. Kuidas tagada kooli elujõulisus?
3. Kuidas luua kõiki lapsi kaasavat (avastus)õppesüsteemi?
LAHENDUSED
Peaks olema riiklik programm ja rahastamine ning ka kool peaks olema ise motiveeritud. Kool peab olema tegevuseks avatud ca kella 7ni õhtul või kauemgi. Kuna laste arv väheneb, võisk koolide sulgemise asemel osa ruume eraldada ringi- jm tegevuse jaoks. Ja seda mitte ainult õpilastele vaid just kogu koolipiirkonna jaoks. St kool kui kogukonna õpi- ja huvikeskus. Et selleks mõnd ümberkorraldust ja küllap ka raha vaja on - seda küll. Aga palju saab teha ka vabatahtlikke kaasates. Eriti neid, kes aktiivsest tööelust vanuse vm põhjusel eemal. Kasu mitmetahuline ( Sarv 2009).
Lastel pole vabadel päevadel midagi teha. Niisama ringi hulkumine hoiaks ära narkomaanide teket ning ka paljud spetsialistid on tööta/tegevuseta. *Võimalus õpetajatele, kes soovivad lisa teenida (huviringide juhendamine. *Kasutada eurorahasid selleks. *Tegevust ka neile, kes nagunii koolis ei käi. *Survestada haridusreformaatoreid heade ideede ellurakendamiseks. *Leida motiveeritud võimukandjaid. *Ettepanek kõrgkoolidele – anda tudengitele võimalus praktikaks. *Tegeleda lastega huviringi raames. *Leida häid näiteid ka 60-ndate aastate haridussüsteemist).