Õppija tegevused
- Tutvuda esitatud kahest tekstist vähemalt ühega, soovitavalt – kõigiga.
- Tuua nende tekstide põhjal (või nendest innustust saades) esile enese jaoks kõige olulisemad probleemivaldkonnad.
Mis siis paneb Eesti muretsema? Mis pakub rõõmu? Kas on neid valdkondi, aspekete, mida Minu Eesti põhjal koostatud kokkuvõtted piisavalt ei kajasta? - Korraldage mõttekoda iseendaga või koos paari kaasamõtlejaga; näiteks teemal:
"Millised on minu/meie silma läbi kõige põletavamad probleemid hariduses/kasvatuses/koolis?"
Võite leida oma teema ka ajurünnaku käigus. Selleks:
- Koostage (igaüks) ca 5 – 10 min jooksul loend nendest probleemidest, iga probleem eraldi märkmepaberile. (Muidugi võib seda ka paberilehel või arvutis teha, aga lipikud on asjade süstematiseerimiseks mugavamad).
- Mõelge need probleemid läbi ja valige välja nt pooled või kolmandik kõige olulisemaid.
- Arutage kaaslastega või mõtelge nö dialoogis iseenesega, millised on:
- ideed nende probleemide lahendamiseks või paigaltnihutamiseks (igaüks eraldi lipikule, soovit teist värvi kui ideedelehed);
- tegevused-ettevõtmised, mille abil ideed teoks teha (igaüks eraldi lipikule, soovit kolmandat värvi).
- Võtke ette ideede-tegevuste kaalumine.
Selleks hinnake iga tegevust-ideed nn osalusskaala alusel (Talgujate rühma kasutusest, vt //talgujad.tartu.ee):
M - see on just minu rida
L - löön kaasa selle tegemisel
T - toetan aktiivselt (kiidan, teen vajadusel promo agiteerin, osalen)
V - võtan osa, kui tehakse
P – passin
E - ei, olen vastu!
- Tehke oma kokkuvõte – mida saaksin/tahaksin teha ise, mida koos teistega, et ...