Didaktika 20/21.s piiril
Millenniumivahetus oli murdeline ka didaktikas. Muutuv õpikeskkond (arvutid, Internet), globaliseerumine ja multikultuurilisus, aju-uuringud jpm on andnud stardipaugu õppimise-õpetamise viiside, vaadete ja sellekohaste teadmiste kiirele muutumisele. Klassikalistele lähenemistele lisandusid sajandi lõpul aktiivsed õppemeetodid, e-õpe jpm. Allpool mõned näited muutuvatest lähenemistest ja mudelitest.
Kaheksakomponendiline õpisündmuse mudel (The Eight Learning Events Model, 8LEM, Leclerqce & Poumay 2005)
Kaheksa õpisündmuse komponenti (õpilne/õpetaja):
- Matkimine/mudeldamine (sh rollimudeli pakkumine).
- Vastuvõtmine/ülekanne (info ülekandmine, soovitused).
- Harjutamine/juhendamine (sh korrigeerimine).
- Avardamine-uurimine/dokumenteerimine (juhendamine, allikate võimaldamine).
- Eksperimenteerimine/reageerimine (katsekeskkonna pakkumine, selles toimuvale reageerimine).
- Loomine/konfronatsioon (loomeprotsessi toetamine, õppijale loomisülesannete esitamine).
- Eneserefleksioon/ko-refleksioon e kaasareflekteerimine (abi refleksiooniprotsessis, juhendamine).
- Debatt jmt/animatsioon (sotsiaalses interaktsioonis toimuva õppimise “animeerimine”, visualiseerimine, initsieerimine).
Mudelit peetakse eriti sobivaks individuaalse õppe korral (sh muusika jm loovtegevused), kus traditsiooniline didaktika sageli pärsib õpihuvi ja õppija arengut.