Kaasaegne edukas õppimine
Eduka õppimise/õpikogemuse kaasaegseid vaateid iseloomustab avatus, lahtiütlemine rangelt õpetajakesksest indoktrineerivast lähenemisest.
Rõhutatakse järgmisi aspekte:
Rõhutatakse järgmisi aspekte:
- Õppimine oma kogemusest, tegevusest (learning by doing), katse-eksitus kui õppimise loomupärane osa.
- Toetumine positiivsetele tunnetele. Tunded (kui inimese osa, inimlikkuse tunnus) on õppimisel olulised, õpetajal tuleb arvesse võtta ja ette näha, millised on teiste reaktsioonid, võtta vaatluse alla tagasiside, komplimendid, tulemuste märkamine jm ning toetada nende läbi positiivset tunnet õppimise suhtes.
- Õpitahe on ühelt poolt kaasasündinud, teisalt – kergesti häiritav ebasoodsas õpikeskkonnas. Õpimotivatsioon tugineb õpilase taotlustele, inimlikele vajadustele (sh eneseteostusvajadus Maslow vajaduste hierarhias) ja tunnetele. Hirm ja depressioon pärsivad õppimist.
- Piisav aeg õpitava “seedimiseks”: arusaamine asja tähendus(likkus)est, arusaamine asja sisust, sisu ja tegevuste omandamine (sh piisav harjutamine).