Käsitlusi
Tulles didaktika kui filosoofilise ja kasvatusteadusliku mõiste juurde, on seegi alateadvuslikult või pärimuslikult kasvatuse-õpetuse reeglistikult jõudnud filosoofilise ja teadusliku distsipliini seisusse, olenemata sellest, kas kasutatakse euroopalikku mõistet “didaktika”, anglo-ameerikalikku “õppe disain” vmt.
Kui filosoofia asi on tunnetada maailma sele kõige üldisemas suhtes inimesega ja teadusel – maailma, nagu ta on, siis seda võig rakendada ka didaktikale.
Filosoofilise mõistena pakub didaktika arusaama õpetamise (ja õppimise)
kõige üldisemast, maailmavaatest ja inimäsitusest määratud olemusest.
Teadusliku distsipliinina – eksperimentide ja vaatlustega tõestatud
seaduspärasuste süsteemi õpetamise kohta.
Didaktika kolmas külg on see,
et ta on ülimalt rakenduslik valdkond – iga õppetund või õpisündmus
(kus see ka ei toimuks) kätkeb eneses didaktika reeglistikku ja
mudeleid.