Raamatukogude koostööl rajanev e-teadistus

Kasutajad vajavad reaalajas toimivat e-teadistusteenust 24 tundi ööpäevas 7 päeva nädalas.

Seetõttu on raamatukogud asunud looma koostööl rajanevate regionaalsete, rahvuslike ja globaalsete süsteemide poolt pakutavaid e-teadistuse süsteeme (reference consortia, cooperative reference).

Reaalselt toimivad sajad koostööl rajanevad süsteemid, mis võimaldavad päringute vastamiseks suunamist sellesse koostöös osalevasse raamatukogusse, kus infotöötaja on hetkel vaba ja saab kohe päringuga tegelema hakata. Kui sellisesse konsortsiumi kuuluvad eri ajavööndites paiknevad raamatukogud lihtsustab see reaalajas toimuvat ööpäevaringset teenindust.

Peetakse efektiivseks e-teadistuse korraldusviisiks. Probleeme võib tekitada koostöö koordineerimine ja kultuuridevahelise erinevused eri kultuuripiirkondades paiknevate raamatukogude korral.


Näiteks:

USA Congressi Raamatukogu ja OCLC poolt loodud Ameerika, Austraalia, Aasia ja Euroopa raamatukogude ühisteenus Question Point - http://www.questionpoint.org

Washingtoni piirkonna 60 eri tüüpi raamatukogu ühendav ASKWA - http://ask.wa.gov

Soome avalike raamatukogude e-teadistusteenus Kysy kirjastonhoitajalta (Küsi raamatukoguhoidjalt) - http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu

 

IDevice Icon Tegevus

Ülevaate saamiseks süsteemist loe läbi järgmine materjal:

 

QuestionPoint Member Guidelines:
http://www.questionpoint.org/policies/memberguidelines.html [Accessed 01/12/2006]