4.4. Visualiseerimise efektiivsemaks muutmise juhised
Holmes ja Collins (2001) on koostanud juhised, kuhu on koondatud peamised tingimused, et tagada visualiseerimise efektiivsus. Juhiste eesmärk on muuta visualiseerimise programmid iga sportlase individuaalsetele vajadustele, võimetele ja huvidele vastavaks ja kannab nime PETTLEP (Physical, Environment, Task, Timing, Learning, Emotion, Perspective) ning eeldab nimetatud komponentidele suurendatud tähelepanu pööramist:
Liigutuste füüsiline olemus: kehalise tegevusega seotud visualiseerimine;
Keskkonnaga seotus: visualiseerimine vastavuses olukorraga (näit. hokis kasutatakse võistlusriietust ja ollakse jääl);
Ülesande liik: määratletakse vajadus, mida tuleb parandada;
Ajastus: esinemiseesmärkide planeerimine ja nende reaalajas visualiseerimine;
Liigutuse komponentide tundmaõppimine: soorituse komponentide kaardistamine;
Liigutustest saadav emotsioon: positiivne või negatiivne tähendus inimesele;
Perspektiiv: kas visualiseerimise ajal nähakse ennast kõrvalt või tunnetatakse ennast ise sooritust tegemas.