Ülesanne

Uuringu simulatsioon (orienteeruv ajakulu 10 tundi)

Kavandage uuring keskendudes paradigma valikule ja metodoloogia visandamisele. Selleks sõnastage oma teema või valige üks alljärgnevatest (võite neid kohandada):
  1. e-kooli mõju õpilaste õpimotivatsioonile.
  2. Tänava mõju – tänav kui kasvataja.
  3. Hea õpetaja põhikooli õpilase tajutuna.
A. Täitke oma õpimapis vm järgmised ülesanded (lühikirje iga punkti kohta):
  1. Uurimisteema sõnastus:...
  2. Teie lähenemine uuringule: …
  3. Teie paradigma (kasvatusvaade): …
  4. Teie uuringu metodoloogia ja meoodika:...
B. Püüdke samale teemale läheneda teise paradigma raames.

Millised erinevused ilmnevad nt lapsekeskse või ainekeskse kasvatusparadigma raames? positivistlikku, kriitilist, konstruktivistlikku või tõlgendavat vm uurimisparadigmat kasutades?

C. Valige A. ja B. läbitöötamise põhjal sobiv paradigmaatiline ja metodoloogiline lähenemine ning visandage uuringusimulatsioon
videoloengus (Videoloeng II) ja allpool esitatud 4-etapilise mudelina. Võib kasutada nii iga etapi teesistamist kui visualiseerimist (nt plokk-skeemina).  Materjal lisatakse õpimappi, e-õppe korral saadetakse õppejõule.

Esimene etapp – probleemi leidmine (teooria ja tegelikkuse vastuolu adumine), probleemipüstitus, eesmärgistus.
Teine etapp – teoreetilise aluse visandamine (sh põhiautorid).
Kolmas etapp - uurimismeetodi leidmine, eesmärgile viiva uurimisdisaini visandamine.
Neljas etapp – oletatava andmestiku, analüüsi, järelduste visandamine. Eetiliste aspektide läbikaalumine iga osaleja seisukohalt.

D. Lõpetuseks
püüdke oma simulatsiooni ja kogu senikäsitletud materjali kasutades vastata järgmistele küsimustele:
Kas Teie kasvatusparadigma ja valitud uurimisparadigma osutusid vastavuses olevaks?
Millised kontiinumid simulatsioonis ilmnesid või seda kujundada aitasid?
Kuhu paigutub Teie kasutatud metodoloogia neis kontiinumites?