Sissejuhatus
Kasvatuse ja õppimise käsitlemisel moodustavad nii argivaated kui
teaduslik ja filosoofiline lähenemine omamoodi kontiinumi - pidevate
üleminekute välja või ruumi, milles selgemalt eristuvad üksikud laigud
või tihendused - paradigmad. Kui oletada, et need tihendused on igaüks
oma värvi, võib öelda, et ka igal uuring on oma värv, vastavalt
paradigma(de)le, mille vaadete ja reeglite kohaselt see toimub. Iga
uuritava laigu või tihenduse uurimisel näeme aga erinevat struktuuri
olenevalt metodoloogiast (palja silma või pikksilma või luubiga
vaatamine) ning meetodist (mõõdame, nuusutame, maitseme …).
Selline kujutluspilt võiks iseloomustada käsitletavat valdkonda.
Õpiobjekt pakub ülevaate kasvatusfilosoofia põhiliste paradigmade kasutamisest kasvatusteaduslike uuringute, sh magistritasandi uuringute kujundamisel ning uuringutulemuste interpreteerimisel. Tegu on sissejuhatava ülevaatematerjaliga, mis koostaja arvates võiks toetada lugejat-kuulajat nägemaks oma võimalusi. Oma lähenemistee, oma vaade leitud, tuleks pöörduda algallikate ja süvakäsit(l)uste poole. Ning lugeda, mõtelda ja veel lugeda ja veel mõtelda.
Selline kujutluspilt võiks iseloomustada käsitletavat valdkonda.
Õpiobjekt pakub ülevaate kasvatusfilosoofia põhiliste paradigmade kasutamisest kasvatusteaduslike uuringute, sh magistritasandi uuringute kujundamisel ning uuringutulemuste interpreteerimisel. Tegu on sissejuhatava ülevaatematerjaliga, mis koostaja arvates võiks toetada lugejat-kuulajat nägemaks oma võimalusi. Oma lähenemistee, oma vaade leitud, tuleks pöörduda algallikate ja süvakäsit(l)uste poole. Ning lugeda, mõtelda ja veel lugeda ja veel mõtelda.
Teile täitmiseks pakutud ülesannetest on soovitav koostada õpimapp. Sellest peaks kasu olema nii argiuuringutes kui bakalaureuse või magistritöö juurde asumisel.