Sissejuhatus

Kasvatuse ja õppimise käsitlemisel moodustavad nii argivaated kui teaduslik ja filosoofiline lähenemine omamoodi kontiinumi - pidevate üleminekute välja või ruumi, milles selgemalt eristuvad üksikud laigud või tihendused - paradigmad. Kui oletada, et need tihendused on igaüks oma värvi, võib öelda, et ka igal uuring on oma värv, vastavalt paradigma(de)le, mille vaadete ja reeglite kohaselt see toimub. Iga uuritava laigu või tihenduse uurimisel näeme aga erinevat struktuuri olenevalt metodoloogiast (palja silma või pikksilma või luubiga vaatamine) ning meetodist (mõõdame, nuusutame, maitseme …).
Selline kujutluspilt võiks iseloomustada käsitletavat valdkonda.

Õpiobjekt pakub ülevaate kasvatusfilosoofia põhiliste paradigmade kasutamisest kasvatusteaduslike uuringute, sh magistritasandi uuringute kujundamisel ning uuringutulemuste interpreteerimisel. Tegu on sissejuhatava ülevaatematerjaliga, mis koostaja arvates võiks toetada lugejat-kuulajat nägemaks oma võimalusi. Oma lähenemistee, oma vaade leitud, tuleks pöörduda algallikate ja süvakäsit(l)uste poole. Ning lugeda, mõtelda ja veel lugeda ja veel mõtelda. 

Teile täitmiseks pakutud ülesannetest on soovitav koostada õpimapp. Sellest peaks kasu olema nii argiuuringutes kui bakalaureuse või magistritöö juurde asumisel.