Kasvatusfilosoofilise ja kasvatusteadusliku lähenemise praktilisi aspekte
Uuringuks valmistumisel – teooriatega ja antud valdkonna eelnevate uuringutega tutvumisel on vältimatult vaja eneselt pidevalt küsida: Millises uurimis ja kasvatusparadigmas on see teostatud?
Samas tõstatub ka küsimus uurija enese vaadetest – kasvatusfilosoofilisest paradigmast. Siin on kahesugust lähenemist. Enamasti on uurijal (olgu ta õpetaja või professionaalne uurija) oma vähem või rohkem teadvustatud paradigma olemas ning vajab vaid eksponeerimist – kirjapanekut. Ses mõttes ollakse “paradigmas”. Samas võib mõnigi kord – kas uuringu huvides või mõttelise eksperimendina “valida paradigma”, milles liigutakse, mida kasutatakse.
Samas tõstatub ka küsimus uurija enese vaadetest – kasvatusfilosoofilisest paradigmast. Siin on kahesugust lähenemist. Enamasti on uurijal (olgu ta õpetaja või professionaalne uurija) oma vähem või rohkem teadvustatud paradigma olemas ning vajab vaid eksponeerimist – kirjapanekut. Ses mõttes ollakse “paradigmas”. Samas võib mõnigi kord – kas uuringu huvides või mõttelise eksperimendina “valida paradigma”, milles liigutakse, mida kasutatakse.