5. Andmete hindamine
Andmete hindamine toimub lähtuvalt probleemide prioriteetsusest
- (probleemid võivad olla seotud nii info ülekülluse,
kuhjumise, puudumise kui info liikumisega) ja eelnevalt püstitatud
kriteeriumidest
Põhiliselt võrreldakse olukorda, mis on andmetest
ilmnenud selle olukorraga, mis peaks olema.
Paljusid tuvastatud mittevastavusi, lünki ja probleeme on tegelikult võimalik parandada : parandades kas infoga varustatust, laiendades infoga seotud teenuste hulka ning parandades loodava informatsiooni/ teadmiste kvaliteeti.
Probleemid võivad haarata:
- info
hankimist;
- allikate
erapooletut jaotamist;
- ebastandardsete
allikate kasutamist;
- lünki
allikatega varustamisel;
- info
üleküllusega seotud probleeme;
- selguse
ja usaldatavuse puudumist jms.
Selgitamaks
välja, millised probleemid vajavad ennekõike lahendamist, tasub küsida
probleemide kohta järgmiseid küsimusi:
- Kas probleemil on strateegiline
tähtsus?
- Kas probleemil on põhjustaja? On see
oluline?
- Milline on maksumus?
- Millised on alternatiivid?
- Millised
on muudatustele järgnevad tulemused?
- Keda see
mõjutab?
- Millised
raskused võivad vastas olla?
Soovitused, mis tehakse, peavad olema realistlikud, saavutatavad ja
hallatavad. Kulutused, mis kaasnevad soovitustega, ühinemise ja juurutamise
protsessiga, peavad olema tõestatud ja dokumenteeritud.
Ressursside hindamise kriteeriumid:
- inforessursside mõjusus (efektiivsus) nende ülesannete või tegevuste täitmisele, mida nad on loodud toetama;
- inforessursside
üksuse strateegiline olulisus nende tegevuste kontekstis;