5. Andmete hindamine

Andmete hindamine toimub lähtuvalt probleemide prioriteetsusest

  • (probleemid võivad olla seotud nii info ülekülluse, kuhjumise, puudumise kui info liikumisega) ja eelnevalt püstitatud kriteeriumidest

Põhiliselt võrreldakse olukorda, mis on andmetest ilmnenud selle olukorraga, mis peaks olema.

Paljusid tuvastatud mittevastavusi, lünki ja probleeme on tegelikult võimalik parandada : parandades kas infoga varustatust, laiendades infoga seotud teenuste hulka ning parandades loodava informatsiooni/ teadmiste kvaliteeti.

Probleemid võivad haarata:

  • info hankimist;

  • allikate erapooletut jaotamist;

  • ebastandardsete allikate kasutamist;

  • lünki allikatega varustamisel;

  • info üleküllusega seotud probleeme;

  • selguse ja usaldatavuse puudumist jms.

Selgitamaks välja, millised probleemid vajavad ennekõike lahendamist, tasub küsida probleemide kohta järgmiseid küsimusi:

  • Kas probleemil on strateegiline tähtsus?
  • Kas probleemil on põhjustaja? On see oluline?
  • Milline on maksumus?
  • Millised on alternatiivid?
  • Millised on muudatustele järgnevad tulemused?
  • Keda see mõjutab?
  • Millised raskused võivad vastas olla?

Soovitused, mis tehakse, peavad olema realistlikud, saavutatavad ja hallatavad. Kulutused, mis kaasnevad soovitustega, ühinemise ja juurutamise protsessiga, peavad olema tõestatud ja dokumenteeritud.

Ressursside hindamise kriteeriumid:

  • inforessursside mõjusus (efektiivsus) nende ülesannete või tegevuste täitmisele, mida nad on loodud toetama;

  • inforessursside üksuse strateegiline olulisus nende tegevuste kontekstis;