4.1. Kommunikatsioonioskuse parandamine

Kommunikatsioonioskuse parandamisel on soovitav järgida järgnevaid nõuandeid.

  • Arutle käitumise või tulemuse üle, mitte ära kritiseeri inimest.
  • Igaühel peab olema võimalus oma arvamust avaldada. Näita õpilastele ja sportlastele, et sa oled siiralt valmis nendega suhtlema.
  • Ole loomulik ja järjekindel oma kommunikatsioonis. Selgita, miks sa ootad (või miks ei oota) osalejatelt teatud käitumisviise. Uurimused (Duda ja Hall, 2001; Duda ja Whitehead, 1998) on näidanud, et loodav õhkkond võib luua kas konkurentsil või koostööl põhineva keskkonna:

Koostöökeskkond

Mõõde

Konkurentsikeskkond

Individuaalne areng

Kuidas määratletakse edu

Teistest parem olla

Pingutuse suurus

Mida väärtustatakse

Eeldusi

Kasvutempo

Kuidas isikut hinnatakse

Võidud

Osa arengust

Kuidas suhtutakse kaotusesse

Läbikukkumine

Väljakutse, isiklik rekord

Kuidas seotakse tegevusega

Väline tunnustus

Areng

Millele on isik keskendunud

Võrdlus teistega

Võimete avamine

Millele on treener keskendunud

Tulemuste võrdlus


  • Ole positiivne, kui sa suhtled. See tähendab tunnustust, instruktsioone, julgustust, toetust, mis leiab sel viisil õigete tegevuste positiivset kinnistamist.
  • Säilita konfidentsiaalsus.
  • Tuleb leida vähemalt üks positiivne asi, mida teiste arvamuse kohta öelda.
  • Väljenda empaatiat, mitte kaastunnet. Õpi panema ennast teise rolli, ainult nii ilmneb sinu empaatia. Empaatia tähendab teiste tunnete mõistmist ja teise inimesega emotsionaalse sideme loomist, tema eesmärkidesse sisseelamist. Kaastunne tähendab aga muretsemist teise pärast enda tõekspidamiste seisukohalt vaadatuna.
  • Ära ole kaitsvalt või tõrjuvalt meelestatud.
« Eelmine | Järgmine »