Ootused ja koostöö kvaliteet
Treener hakkab rohkem aega pühendama nendele sportlastele, kellele on pandud suuremad ootused, ta suhtub nendesse sportlastesse või õpilastesse, kellele on tal suuremad ootused, suurema soojuse ja positiivsusega. Kõrgete ootustega sportlastele antakse rohkem tagasisidet, julgustatakse ning jagatakse rohkem tunnustust ja instruktsioone. Samal ajal ei ole treenerile probleemiks madalama ootusega sportlaste korral nende madalam aktiivsus treeningutes ja näiteks keerulisemate oskuste õpetamisel on treener nendega vähem järjekindel, kui oleks vaja. Samuti antakse madala ootustega sportlastele vähem positiivset tagasisidet, näiteks tunnustus pärast esinemist.
Sellise ebavõrdse olukorra vältimiseks tuleks luua rohkem ülesandele või õppimisele suunatud keskkond, et õpilased ei kogeks nö diskrimineerivat kohtlemist madalama ja kõrgema ootustega õpilaste vahel. Kui aga treenerid loovad tulemustele suunatud keskkonna, mis keskendub võistlustel esinemisele, siis sel juhul tunnetavad õpilased, et treenerid eelistavad kõrgema ootusega sportlasi.
Ootuste „bumerang“
Treeneri käitumine mõjutab sportlaste esinemist erinevalt. Need sportlased, kellele pööratakse treeningutes rohkem tähelepanu ja jagatakse rohkem tagasisidet, saavad parema ettevalmistuse ja seega naudivad võistlemist teistest rohkem. Samal ajal madalama ootusega sportlased näitavad võistlustel halvemaid tulemusi, kuna nad saavad treeneritelt vähem nõuandeid või mänguaega. Lisaks panevad üldjuhul madalama ootusega sportlased oma läbikukkumised enda võimete puudumise arvele ja mõjutavad sellega oma enesekindlust, mis tulevikus annab neile veelgi vähem väljavaateid eduks. Tegelikkuses ainult vähesed treenerid ja sportlased panevad tähele, et treenerite vastav käitumine ja hoiakud aitasid sellist olukorda tekitada. Samal ajal ei pruugi treenerite pelgalt ootustel põhinevad sageli alateadlikud valikud olla objektiivsed ja paljude õpilaste anded lähevad seetõttu kaduma. Seega tuleks alati soovitada avatud diskussiooni probleemide tekkimisel, mis võivad olla seotud treenerite poolsete ootuste mingil põhjusel ebaobjektiivsete otsustega, kaasates adekvaatsema informatsiooni saamiseks teisi treenereid, vanemad, teisi täiskasvanuid ja eakaaslasi, et kujundada õiget arusaama vastava indiviidi võimetest. Teiste inimeste toetus ja neilt saadud informatsioon aitab sportlasel tulla toime treeneri sageli nö kallutatud ootustega, kusjuures treenerid peaksid sarnaste ebaobjektiivsete olukordade vältimiseks kasutama võimalikult mitmekülgset informatsiooni juba ootuste formuleerimise staadiumis.