Kordamiseks: ülesanded 3-4
Esitatud tabelid) pärinevad järgmisest allikatest:
L. Pallas. (2007). Kooli õpikeskkond ja õpilaste toimetulek. Ankeet õpetajale
Ene-Silvia Sarv (2008), Õpetaja ja kool õpilase arengu toetajana (CD)
Küsimus 156: Kui tähtsaks peetakse Teie koolis…
Tabel 154: Alamküsimused järjestatud “…tähtsaks ja väga tähtsaks” % järgi kahanevas järjekorras. Tabelis on koha nr-d.
|
kõik koos |
mehed |
naised |
põhi-koolid |
gümnaa-siumid |
eesti
ja vene koolid koos |
eesti koolid
|
vene koolid |
Tallinna
koolid |
õpilaste turvalisust |
2 |
4 |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
õppeedukust |
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
3 |
4 |
laste tervist |
5 |
7 |
5 |
4 |
8 |
6 |
7 |
2 |
6 |
häid suhteid inimeste vahel |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
4 |
4 |
6 |
5 |
viisakust |
6 |
3 |
6 |
6 |
5 |
5 |
5 |
7 |
3 |
korrektset välimust |
15 |
15 |
15 |
14 |
16 |
15 |
15 |
14 |
15 |
ausust |
3 |
2 |
3 |
1 |
3 |
3 |
3 |
5 |
2 |
abivalmidust, hoolivust |
10 |
13 |
9 |
11 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
koolirõõmu |
13 |
14 |
12 |
13 |
13 |
13 |
13 |
8 |
10 |
distsipliini |
7 |
11 |
7 |
9 |
6 |
7 |
8 |
4 |
7 |
sõnakuulelikkust |
14 |
10 |
14 |
15 |
15 |
14 |
14 |
15 |
14 |
otsivat vaimu, mõtteerksust |
12 |
12 |
11 |
12 |
12 |
12 |
12 |
13 |
13 |
laialdasi teadmisi, eruditsiooni |
8 |
9 |
8 |
10 |
7 |
8 |
6 |
10 |
11 |
loovust |
9 |
6 |
10 |
8 |
10 |
10 |
11 |
11 |
12 |
püüdu olla parem inimene |
11 |
8 |
13 |
7 |
11 |
11 |
10 |
12 |
8 |
võitu olümpiaadil |
16 |
16 |
16 |
16 |
14 |
16 |
16 |
16 |
16 |
Küsimus 157: Koolis peetakse eriti suureks saavutuseks, kui probleemne õpilane saavutab oma arengus, käitumises edu
Tabel 155: Protsent kõigist antud küsimusele vastanutest, kes väitsid, et…
|
kõik koos
N=616 |
mehed
N=56
|
naised
N=551 |
m
n
|
põhi-koolid
N=204 |
gümnaa-siumid
N=404 |
p
g
** |
eesti
ja vene koolid koos
N=578 |
eesti koolid
N=497 |
vene koolid
N=81 |
e
v
* |
pole nõus |
,6 |
1,8 |
,5 |
|
,5 |
,7 |
|
,7 |
,8 |
|
|
pigem ei
nõustu |
3,7 |
5,4 |
3,4 |
|
2,0 |
4,7 |
|
3,6 |
4,0 |
1,2 |
|
enam-vähem nõus |
33,9 |
39,3 |
33,4 |
|
27,0 |
37,9 |
|
34,4 |
36,4 |
22,2 |
|
Nõus |
61,7 |
53,6 |
62,6 |
|
70,6 |
56,7 |
|
61,2 |
58,8 |
76,5 |
|
** Erinevus on statistiliselt oluline p<0,01; * Erinevus on statistiliselt oluline p<0,05; (χ2-test)
( L. Pallas. (2007). Kooli õpikeskkond ja õpilaste toimetulek. Ankeet õpetajale.Tabelid. vt Sarv, 2008)
4. Võrrelge õpetajate “väärtuspilti” ja õpilaste “väärtuspilti” (ül 3 ja ül 2). Mille poolest see koolikultuuri aspekt nende kahe kogukonna vaates sarnaneb või erineb? Milline on nende sarnasuste-erinevuste tähendus eesti koolikultuuri kui terviku seiskohast? Kas oleks vaja mingid muutused? Kui jah, siis millised ja kuidas neid saavutada?