Haridussüsteemi käsitlustest tänapäeval
Haridussüsteemi kui omaette fenomeni saab käsitleda erinevatelt seisukohtadelt. Poliitikute ja riigi poliitika jaoks on olulised ühed asjad, kultuuriinimeste ja (rahvus-, üld-)kultuuri seisukohalt teised, praktilise õppimise-õpetamise ja inimese toimetuleku seisukohalt - kolmandad asjad.
Teisalt - mistahes huvirühmade seisukohalt võib haridussüsteemi käsitleda erinevate filosoofiliste vaadete või paradigmade kontekstis.
Postmodernistlik vaade, kasutatagu siis Foucault' või Lyotard'i ideestikku, näeb haridussüsteemi selle relatiivsuses, normatiivse, ettekirjutava ja normatiivse diskursuse läbi.
Feministlik vaade keskendub ühiskondlikule vastutusele ja sooliste indoktrinatsioonide leidmisele ning elimineerimisele.
Süsteemi- ja ökoloogiline lähenemine (pehme süsteemilähenemine) vaatleb ja analüüsib haridussüsteemi kui tervikut selle osiste vastastikustes seostes, protsessides. (vt videoloeng)