Kontakti
loomine ja teenindusvalmiduse näitamine
Päringuintervjuu on suhtlemisakt st. ajaliselt piiratud lõik suhtlemises,
mis algab kontakti ettevalmistamisest ja lõpeb kontakti lõpetamisega.
Ümberlülitumisel nt iseenesega suhtlemiselt päringu esitajale pööratakse temale kogu oma tähelepanu st.
katkestatakse või lõpetatakse eelnenud
tegevus ja sisekõne iseendaga.
Ümberlülitumine võib kesta vaid sekundi murdosa, kuid selle puudulik läbimine
võib oluliselt häirida järgmisi etappe ning raskendada suhtlemist.
Sisemine valmisolek ja positiivne eelhäälestus võivad oluliselt mõjutada
kliendikontakti edukust.
Kontakti loomine peab andma infovajajale sisemise veendumuse, et kogu Sinu
tähelepanu kuulub talle. Kontakt luuakse enamasti mittesõnaliste suhtlemisvahenditega
(silmside, pea asend, naeratus) aga ka sõnaliselt ( “Tere” “Millega saan Teid
aidata”, “Küsige palun” jne).
Kontakti loomise etapil peab infoteenindaja ja päringu esitaja vahel
tekkima usalduslik õhkkond. Mõnel juhul
on soodsa õhkkonna loomisel abi ka nn “small talk”´ist – kui vahetatakse
mõned repliigid ilmast või aknast avanevast vaatest. See annab võimaluse
ümberlülitamiseks kliendile, soodustab
avatust ja on eelduseks tulemuslikule päringuintervjuule.
Mittesõnalistest suhtlemisvahenditest rakendatakse lisaks silmsidele
näiteks ülakeha kerget infovajaja poole kummardamist. Oluline, et partnerite
silmad oleksid samal tasandil.
Rääkima peaks “naeratusega hääles” meeles pidades, et soe intonatsioon
soodustab kontakti.