Projektõppe olemus
Projektõpe on õppeviis, mille käigus õppijad keskenduvad kindla probleemi lahendamisele, luues ise originaalseid lahendusi ja tulemusi. Õppijad on õppeprotsessis aktiivselt kaasatud ning õpetaja on juhendaja, suunaja ja kaasõppija rollis.
Kuigi projektõpe võib tunduda uudne ning tekitada küsimusi, kuidas seda koolis edukalt rakendada, põhineb see tegelikult konstruktivistlikul õpikäsitlusel, mille juured ulatuvad sajandi tagusesse aega. Konstruktivismi teerajajaks võib pidada John Dewey, kes pooldas “tegemise kaudu” õppimist (learning by doing), mida kasutatakse ka ettevõtlusõppe praktikas - näiteks õpilasfirma metoodikat kasutades.
Konstruktivistlikus õpikäsituses, sh projektõppe metoodikat kasutades pakutakse uusi kogemusi ja elamusi õppijale, mida on tal võimalik seostada oma varasemate teadmiste ja kogemustega, konstrueerides nii ise uued teadmised. Oluliseks aspektiks siinkohal on õpitu elulisus - et omandatut oleks võimalik praktiliselt igapäevaelus rakendada. Õppimine toimub koostöises keskkonnas, näiteks kasutades rühma- või meeskonnatööd.