Õppeotstarbelised ja arenduslikud mõttetalgud
Õppeotstarbelised mõttetalgud võivad olla nii:
- teemakohase õppeprotsessi üksikelemeniks (eriti minivormid) kui
- moodustada teemakäsitluse põhitelje (olla põhimeetodiks, ulatudes läbi kogu teema ning põimudes, vajadusel õpilaste isesisva ja klassivälise rühmatööga ning õpetaja või meedia vahendusel pakutava nö programmilise lisateabega).
- kooli õppekava ja ainekava ühisaluste loomine ning põhiseisukohtade sõnastamine,
- kooli arengukava, eriti selle visiooni ja missiooni ning põhiliste arengusuundade ja tegevuskava loomine,
- õpilasomavalitsuse ja õpetajate-juhtkonna ühistegevuse aluste ja tegevuskava genererimine jmt.
Meetodi tugevuseks on eelkõige:
- aktiivne osalus, osalusefekti (sh vastutus) ilmnemine, sotsialiseerimine
- teadmiste-võimete jm aktualiseerimine
- transformeeriv ja multidimensiooniline
- tehnilised,
- osalejate arvuga seotud (piisav, mitte liiga suur või väike),
- ruumi paindliku ümberkorraldamise võimalustest tulenevad,
- esitluste jaoks vajalike materjalide olemasolu,
- piisava aja olemasolu ja ajalise kava sobitamine nt kooli päevakorraga,
- mängujuhi, rühmajuhtide kogemuse ja isikuomadustega seotud.