Õpetaja roll
Õpetaja roll?
Dilemma - kas olla "paguniteta" osaleja või talgujuht? Mõlemal lähenemisel on oma plussid-miinused ja oma võlud.
Õpetaja kavandab õppeprotsessi ja sulandab mõttetalgud sellesse nö loomuliku osana, vajadusel koos aruandluse ja hindamisega rühma v õppija tasandil, enese- ja kaaslashindamisega, teema/talgumapi alusel, rubriikhindamisega vm. Enamasti on õpetaja talgujuht, kelle roll on saavutada, et mäng käima läheks, jälgida, et mäng "koos püsiks" ja aidata inimesi, kellel on enesemääramisega probleeme.
Õpetaja:
- eesmärgistab (ja viib õppijad eesmärgi taasloomise või aktualiseerimiseni),
- loob organisatsioonilise (ajalis-ruumilise-isikulise) kava ja jälgib selle realiseerumist,
- on metodoloog - jälgib rühmade mõtte arengut, teeb suunavad kommentaarid ja üldistuse (ikka positiivses noodis),
- kasutab oma tähelepanekuid nii klassi-rühma kui iga õpilase arengupildi täiustamiseks ja edasise arengu toetamise kavandamiseks.
Kui mõttetalgud päädisid mingite otsuste, tegevuskavaga (ka väljapoole õppeainet või klassi ulatuv) - siis on õpetaja see, kes loob toetava keskkonna ideede maksimaalse realiseerumise saavutamiseks (positiivne õpikogemus osalejatele). Siin võib vaja minna läbirääkimisi juhtkonnaga jmt.