Sarnaselt saab mõtelda ka õpilaste motivatsioonist püüdes loovtööde tegemise protsessis toetada nendepoolsete erinevate motiivide teadvustamist ning enda jaoks protsessis tähenduslikkuse leidmist. Näiteks on projektõppe puhul Liu jt (2009) uurinud 7. klassi õpilaste motiivide olulisust töö protsessi kulgemisele ning leitud, et õppijad, kes kalduvad olema pigem autonoomselt motiveeritud on projektõppe kulgemise ajal ka paindlikumad, kõrgema rahuloluga ning nende õppimise protsess on tõhusam. Üks viis, kuidas toetada autonoomse motivatsiooni kujunemist on toetada protsessis ka õppijate psühholoogilisi baasvajadusi (seotus, kompetentsus, autonoomia).
Psühholoogiliste baasvajaduste toetamise või pärssimise kogemist õppimise, kuid ka muude tegevuste ajal nähakse ühena olulisematest teguritest, mis mõjutab protsessis kogetavat heaolu ning seeläbi ka tulemusi (Vansteenkiste & Ryan, 2013). Ramos-Ramos ja Nicolás (2022) kirjeldasid enda uurimuses, kuidas projektõppega seotud dilemmasid saaks psühholoogilisi baasvajadusi arvesse võttes lahendada. Näiteks rõhutasid nad autonoomiatunde toetamisel, et õpilastele peaks siiski pakkuma tuge ja struktuuri ning mitte jätma neid ilma tagasisideta tegutsema. Eraldi peaks sealjuures toetama õppijate eneseregulatsioonioskuste kasvu selle tagasiside protsessi käigus. Õppijatega saab läbi arutada töö eesmärgid ning pakkuda selgitava, kuid mitte kontrolliva keelekasutuse kaudu põhjendusi, mis on protsessis üks või teine aspekt just nii kooli poolt planeeritud. Samuti on oluline õppijatega protsessi käigus vesteldes aktsepteerida nende õppimist segavaid tundeid (sh igavust) ning püüda aidata neil sellega toime tulla. Seotustunde toetamise puhul rõhutasid Ramos-Ramos ja Nicolás (2022), et sageli võidakse tunda õpetajate poolt nö vastutust suunata tõhusama edasiliikumist läbi projekti etappide valides rohkem kontrollivaid viise (nt arutelude asemel eelistades tööetappide ettekirjutamist vms), mis omakorda võib mõjutada õppijate motivatsiooni. Seotustunde tekkimisele aitab kaasa näiteks võimalus enda teemasid väiksemates meeskondades arutada või siis teha loovtööd näiteks paaristööna.
Kompetentsusvajaduse toetamisega on seotud näiteks õppijate erinevas tempos liikumine ning otsused ühe või teise fookusega põhjalikumalt tegeleda või siiski edasi liikuda. Kompetentsusvajadust aitab paremini toetada, kui planeeritakse piisavalt aega ühe või teise keerukamaks osutunud teemaga põhjalikumalt tegelemiseks ning mitte liiga kiirelt üle hüpata ühelt töö etapilt teisele enne, kui probleemid on tegelikult lahendatud. Teisalt võib see aeg-ajalt soodustada ka ühte teemasse kinni jäämist ning siis võib olla küll lahenduseks vahepeal mõne muu osa edasi arendamisega tegelemine.