Planeerimise etapis õppija analüüsib eesseisvat ülesannet: saab ülevaate sellest, mida loovtöö tegemine endast üldse kujutab, teeb otsuseid milline valdkond ja teema valida , seab eesmärgid ja planeerib, kuidas neid saavutada(vt joonis 2) (Panadero, 2017). Selles etapis pannakse alus õpilase motivatsioonile kogu ülesanne lõpule viia – kui eesmärk on selge ja valitud töö teema huvipakkuv, siis on sellele lihtsam orienteeruda ja ka selleni jõudmist planeerida Kui tehtava loovtöö teema lähtub õpilase huvist, siis huvitavad teda ka selle tulemused ja sellest tulenevalt kogu protsess (Kikas, 2017). Antud etapis võib olla lihtsam keskenduda nö töö tegemise protseduuri planeerimisele (millises järjekorras on mida tarvis teha), kuid enne seda oleks vaja võtta planeerimise etapis aega ka enda jaoks teema ning loovtöö tegemise protsessi olulisuse läbi mõtlemisele, mis on seotud just eelnevalt kirjeldatud autonoomse motivatsiooni kergitamise ideega (Ryan & Deci, 2000).
2019.–2020. õppeaastal läbi viidud juhtumiuuringu (Tuisk, 2020) käigus kaardistati loovtöid tegevate õpilaste ja nende juhendajate loovtöödega seotud hirme ja ootusi ning koolis loovtööde tegemisele loodud raamistikku ja reegleid. Nagu suuremas osas koolides, läbivad ka uuritud koolis õpilased loovtöö tegemisele eelneval aastal kursuse “Loovtööde alused”. Kursuse käigus proovitakse läbi teha erinevad loovtöö valmimise etapid, kuna seda viib sageli läbi IT-õpetaja, siis on kursusel suur rõhk töö vormistamisreeglite õppimisel. Õppeaasta lõpus osalevad noored eelmise lennu loovtööde kaitsmisel. Sügisel peale suvevaheaega tuleb koolile esitada oma loovtöö teema ja leida sellele juhendaja.