4. Koormus
Koormuse reguleerimine
Mäng katkestatakse järgmistel
juhtudel
- tekib vajadus tuua sisse täiendav reegel ja seda selgitada
- rikutakse reegleid
- toorutsemise lõpetamiseks
Iga pisipõhjuse pärast pole mõtet
mängu katkestada, sest see toob endaga kaasa mängu tiheduse ja koormuse
languse. Mängu käigus esinenud vigadest ja puudustest tuleb rääkida mängust
kokkuvõtet tehes.
KOORMUSE REGULEERIMINE
Mängude läbiviimisel tuleb erilist tähelepanu pöörata koormuse doseerimisele. Tavalise koormuse taustal tuleb kindlasti arvestada ka emotsionaalset koormust, seda eeskätt võistkondlike mängude juures. Koormuse doseerimisel saab kasutada erinevaid võtteid –
- Lühiajaliste
pauside sisselülitamine – puhkepausi on võimalik kasutada liisutamiseks,
täiendavate seletuste andmiseks,
vigade parandamisele jne.
- Mängu
või selle üksikute epioodide kordamiste arvu suurendamine või vähendamine
– võtet saab kasutada kõikides mängutüüpides.
- Mängu
ajaline pikendamine või lühendamine – rakendamise võimalus kõikides
mänguliikides.
- Väljaku
mõõtmete suurendamine või vähendamine.
- Juhtmängijate
arvu suurendamine või vähendamine – juhtmängijate arvu suurendamine
tõstab mängijate liikumise intensiivsust, järelikult ka koormust. Näiteks
mitme kulli rakendamine kullimängus.
- Mängimine
ühes või eraldi gruppides – gruppides mängimine on vajalik kui
osavõtjaid on palju. See tagab suurema koormuse mängijatele.
- Teatevõistluste
puhul on võimalik koormust reguleerida etapi pikkuse, takistuste
raskusastme ja arvuga, kantavate esemete raskusega ja võistkonnaliikmete
arvuga (optimaalseks loetakse 4-6).
Küsimus
Kas mängimine eraldi gruppides tõstab mängijate koormust?