1. Asetus
Mängijate asetus ja mängujuhi koht mängu seletamisel
peab olema selline, et mängijad näeksid ja kuuleksid mängu läbiviijat ja see omakorda kõiki mängijaid. Kõige parem on mängijad paigutada seletuseks mängu lähteasendisse. Kui lähteasendiks on ring, siis peab mängujuht seletuste ajal asuma ringjoonele, mitte ringi keskele. Vastasel juhul jääb üle poole mängijatest selja taha, mille tagajärjel raskeneb info edastamine. Olukorras, kus mängijad on lähteasendis viirus või kolonnides, asub mängujuht nende ees. Kaarekujulise paigutuse korral tuleb mängu läbiviijal koht sisse võtta kaare keskkohas. Mängudes, kus mängijad paigutuvad lähteasendis laiali üle kogu väljaku (kullimäng jm), on mõtekas nad mängu seletuse kuulamiseks koguda mängujuhi juurde või rivistada ühte viirgu, kaarekujuliselt või ringiks. Seletuse ajal tuleb jälgida, et mängijad ei asuks näoga valgusallika (sisetingimustes) või päikese (väljas) suunas. Tuulise ilma korral peavad mängijad asuma mängujuhi suhtes allatuult, muidu ei ole seletust kuulda.
Mängu seletamisest oleneb täiel määral ettekujutuse saamine mängust. Seletus peab olema konkreetne ja loogiline ning toimuma alljärgneva plaani kohasel:
- mängijate asetus
- mängu käik
- mängu eesmärk - võitja selgitamine
- mängu reeglid.
Tuleb meeles pidada, et mida nooremad on mängijad, seda piltlikum ja konkreetsem peab olema seletus. Seletust ilmestagu žestid ja vajadusel tuleb ette näidata keerulisemad momendid ja võtted.
Juhul, kui pärast mängu selgitust, on mõnel mängijal veel küsimusi, siis tuleb neile vastata, pöördudes seejuures kõikide osalejate poole. Mängu õpetamisel on mõtekas seletada ja rakendada algul olulisemad, hiljem - mängu käigus - juba teisejärgulised reeglid. Mängu ei ole vaja selgitada kui seda on varem mängitud. Küll võib küsitluse teel meelde tuletada mängu sisu ja reeglid.