Page 77 - Tallinn University
P. 77
75
Tallinna Ülikooli juures tegutseb haridusinnovatsiooni keskus, mis tegeleb tänapäevaste õpetamismetoodikate arendamise ja õpetajate täiendkoolitamisega.
Õpilaste koolitamisega tegeleb Õpilas- akadeemia, mille kursusi viivad läbi õppejõud, aga ka praktikud väljaspoolt ülikooli.
Mõistaksin südameveresoonkonna ülesehitust, kui oleksin inimesena rohkem avatud?
Müüdi teine põhjus on see, et inimesed püüavad ette kujutada seda, mis tunne oleks ise olla õpetaja asemel. Kuidas ma seal siis hakkama saaksin? Aga mis siis, kui nad puhkevad naerma või ei kuula üldse? Kas ma hakkaksin suurest hirmust või jõuetust vihast karjuma või nutma? Kumb strateegia valida – teha nalja või olla kogu aeg hästi kuri?
Priit Kruus. Fotograaf Siim Vahur
Aga õpetaja – see on amet, mitte isiksusehäire. Jah, saab olla halb õpetaja ning hea õpetaja, aga kumbki variant ei eelda kindlat sorti inimest. Ning ükski õpetaja pole valmis, nii nagu pole valmis kirurg, advokaat, arhitekt – kogu aeg tuleb kohanduda uute juhtumite, materjalide, ühiskondlike oludega.
Kui noor õpetaja tuleb oma esimesest tunnist – isegi kui ta tuleb sealt nuttes ja ennast kirudes, et ta üldse otsus- tas proovida –, siis on tegelikult üks ja ainus loogiline küsimus: mida sa täna õppisid? Nii käibki õpetajaks saamine.
haridusuuendus


































































































   75   76   77   78   79