Page 49 - Tallinn University
P. 49
47
Avaldusi ühele bakalaureuseõppe kohale esitati Tallinna Ülikooli 2018. aastal kõige enam haldus- ja ärikorralduses (15), järgnesid reklaami ja suhtekorralduse eriala reklaami suund (14,27) ja suhtekorralduse suund (10,87).
Reklaam muutub koos ühiskonnaga, pakub huvi ka neile, kes otsivad indikatsioone sellest, mis meid ühiselt huvitab, erutab, häirib, aga ka meie unistustest, hirmu- dest, väärtustest. Üldjuhul otsivad reklaamisõnumid tulihingeliselt tähelepanu ja rakendavad selle nimel võimalikult tähenduslikke meeme, metafoore. Sageli ka nii, et ühiskond korraks kihama lööb.
Reklaami vajame siis, kui pakkumine on nõudmisest suurem. Me vajame seda ka tarbijatena – sel tõsiasjal on majanduslikud, aga ka subjektiivsed põhjused. Me vajame eneseillustreerimise ja -väljendamise võimalusi, mina-kontseptsiooni toetavaid sümbolilise väärtusega kaupu ehk brände. Sellega võib olla raske leppida, eriti kõrgemalt haritud (!) inimestel, aga nii see on.
Reklaam on pidevas muutumises. See asjaolu muudab nii õppimise, õpetamise kui ka selles valdkonnas tööta- mise lõputuks väljakutseks.
Reklaamitööstus otsib lakkamatult uut: oodatakse originaalsust, unikaalsust, innovatiivsust.
Äärmiselt altid ollakse rakendama uusi tehnoloogilisi võimalusi, seda varemgi veel, kui tarbijatena neid kasu- tada suudame. Lõpuks määrab reklaami kvaliteedi aga ikka selle efektiivsus, eelkõige vastavus tellija ootustele.
Reklaam armastab piiripealsust. Ta balansseerib sageli lubatu ja lubamatu vahel. Riskib, kui klient sellega kaasa läheb. Kui tegemist on professionaalse, hea reklaamiga, siis võib see küllalt tulusaks osutuda.
Jah, reklaamivaldkond on küll reguleeritud, kuid loominguliste lähenemiste toel pole seadused takistu- seks. Pigem on piiriks kogenud ning haritud reklaa- mitegijate eetika ja ametiau, arusaamine, et ühiskonna destabiliseerimine võib kahjustada nii kliendi kui ka agentuuri ja terve tegevusvaldkonna mainet. Ükski hind pole seda kahju väärt.
digi- ja meediakultuur


































































































   47   48   49   50   51