Page 48 - Tallinn University
P. 48
kuidas reklaamivahu tagant
maailmanäHa?
Ajakirjanduslik sisu on meedias turundustekstidega segi kui puder ja kapsad, samas oleme inimestena õppinud turundussõnumeid vältima.
Reklaam on aga seal, kus on inimesed.
Viimasel ajal on jõuliselt pildile trüginud sisuturun- dus ja mõjutanud märgatavalt turunduskommunikat- siooni sektori jõujooni. PR-ist on ressursid liikunud ajakirjandusse, ajakirjanikud on osaliselt müügi- tekstide kirjutajad, visuaalne loovreklaam taandub pikkade tekstide varju.
Teine suur trend on seotud turunduse automatiseeri- mise ning otsimootorite juhitud ja suunatud reklaa- miga, mis samuti tekitab palju probleeme, muu hulgas seoses isikuandmete kaitsega.
Suur osa innovatiivsest ja loomingulisest mõtlemi- sest on koondunud virtuaalse reaalsuse ja liitreaal- suse tehnoloogiliste lahenduste ümber. Digiseadmed võimaldavad ju tuua turundussõnumeid inimesteni mänguliselt, reaalset keskkonda ja kauba kasutust imiteerides.
Teisalt ei ole me inimestena kuigivõrd muutunud – oleme õppinud turundussõnumeid vältima, välja  lt-
tiina hiob
Tiina Hiob, reklaamiteooria lektor
reerima, seda nii tajuprotsesse silmas pidades kui ka tehnoloogiat rakendades. Ad-blocker’ite kasutamine on isegi tinginud uute reklaamivormide otsinguid.
Vana hea tootepaigutus on pesastunud peaaegu kõikjale – ole vaid osav märkama! Mitte vaid  lmis või telesaa- detes, seda on ka ilukirjanduses, arvutimängudes, kus tahes. Kohati on kunsti ja reklaami eraldusjooni isegi raske kaardistada.
Reklaam on seal, kus inimesed. Kui lugesime valda- valt paberlehti, oli seal ka reklaam. Liikusime sotsiaal- meediasse, ootas reklaam meid sealgi. Seega liiguvad reklaamirahad koos tarbijatega ning muutuma peavad seega ka seni turvalisena tundunud ärimudelid.
Reklaamid töötavad tõhusamalt keskkonnas, mida tarbijad usaldavad, reklaamitööstus otsib aga pigem isegi otsekontakte, suunab sõnumeid võimalikult isikli- kult ning näiliselt vahendamatult, otse allikast.


































































































   46   47   48   49   50