Page 47 - Tallinn University
P. 47
ongi jõudnud katsetamise faasi, seda Tallinna Ülikooli teadurite kaasabil.
Tänapäevases õpikeskkonnas on võimalik teha põhja- likku andmekaevet õppija ja õpetaja digijalajälgedes, et aidata neil senisest sügavamalt analüüsida õppeprot- sessi eri tahkude alt ning areneda seeläbi paremaks õpetajaks ja õppijaks.
Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi hari- dustehnoloogia keskus on nõustanud ka Haridus- ja Teadusministeeriumi e-Koolikoti platvormi arenda- misel. DigiÕppeVaramu projektis kaeti terve gümnaa- siumi õppekava algupärase interaktiivse digiõppeva- raga, mida saavad vabalt kasutada ja muuta kõik õpeta- jad ja õpilased.
Digipöördest laiema pildi loomisel on meie teadurid aidanud koostada ja monitoorida elukestva õppe stra- teegiat. Koolide jaoks lõime kooli digiküpsuse enese- hindamise vahendi Digipeegel, mida on kasutanud ligi 90% Eesti koolidest oma digistrateegia loomisel.
Kuna digipädevuste kujundamisega tegelevad nüüd kõigi ainete õpetajad, on vaja ümber mõtestada ka infor- maatika kui õppeaine roll koolis. Digitehnoloogiate instituut ongi ajakohastanud informaatikaõpetajate magistriõppekava, toonud sellesse programmeeri- mise, robootika, 3D-modelleerimise ja asjade interneti õpetamise teemad.
haridusuuendus
45
Tallinna Ülikool on digipöörde eestvedaja Eesti koolides, panustades nii nutikama tehnoloogia arendamisse kui ka selle tehnoloogia nutikamate kasutajate kasvatamisse.