narratiiv

 
Narratiiv, narratiivne teadminenarrative, narrative knowledge Lugu, jutustatud lugu. Lood on olulised hariduse ja kasvatuse komponendid, eriti moraalihariduses. On leitud, et inimese elul on narratiivne struktuur (nt McIntyre) ja traditsioonid pakuvad materjali oma elu-narratiivi konstrueerimiseks läbi narratiivi-arhetüüpide ja institutsionaalse konteksti, milles see toimub (Kazmi).
Postmodernistliku teadmiskäsituse üks alusepanijaid Lyotard:  narratiivid "määravad kompetentsuse kriteeriumi ja/või illustreerivad, kuidas seda rakendada. Nad määravad seega, mis on õige teha või ütelda antud kultuuris, ja kuna nad on ise selle kultuuri osa, on nad põhjendatud ja seadustatud lihtsalt sellega, et nad toimivad nagu nad toimivad". (Lyotard, 23) "Narratiivse teadmise olemasolu või väärtust ei saa mõõta/määrata teadusliku teadmise baasil ja vastupidi - nende alus on erinev." (Lyotard, 26) "Teaduslik teadmine ei saa tõestada/anda teada, et ta on tõene teadmine, otsimata väljundit läbi teist sorti teadmise - narratiivse teadmise, mis tema arvates pole üldse teadmine. " (Lyotard, 29)
Vt ka metanarratiiv.