Page 14 - TLÜ Arengukava
P. 14
DIGI- JA MEEDIAKULTUUR
Aina enam digitaliseeruvas mitmeplatvormilises infoühiskonnas on uus kirjaoskus muutunud möödapääsmatuks nii õppimises, igapäevasuhtluses, teenuseid ja (meedia)tooteid tarbides kui ka uusi väärtuseid luues. Tekstilise kommunikatsiooni kõrval on järjest olulisemad eri kommunikatsioonivormid, sh verbaalne, visuaalne, heliline ja kehaline kommunikatsioon. Oskusest digimaailma võimalusi nutikalt ära kasutada, innovaatilisus ja seda tagav loomingulisus annavad konkurentsieelise nii indiviidile, institutsioonile kui ka riigile. Digimeedia on kujunenud inimeste hoiakuid ja käitumist ning terveid ühiskondlikke protsesse enim mõjutavaks majandusharuks. Digivahendite kasutamine õppetöös võimaldab muuta õppimise köitvamaks ja õppuri individuaalseid võimeid ja huvisid rohkem arvestavaks, aga samuti avardab see elukestva õppe võimalusi.
Meie eesmärk on koolitada loomingulisi professionaale, kel on kommunikatsioonioskused ja võime luua nüüdisaegset pildimaailma, mille abil lugusid jutustada ning eri valdkondi lõimides rikastada Eesti ja maailma kultuuri. Kasvatame ülikooli rolli professionaalsete loome- (sh kommunikatsiooni-) inimeste õppe- ja arenduskeskusena. Eesti kultuuripärandi kättesaadavuse parandamiseks teeme digiteerimisalaseid koostööprojekte mäluasutustega. Oleme eestvedajad digitaalse kirjaoskuse edendamisel, inimese ja arvuti interaktsiooni mõjude uurimisel ning digididaktika ja digiõppevara arendamisel. Soovime panustada infoühiskonna innovaatiliste lahenduste väljatöötamisse ning digi- ja meediakultuuri juurutamisse erinevates eluvaldkondades. Töötame välja digikeskkondade ja digivahendite õppetöös ja tööelus rakendamise süsteemse käsitluse ning juurutame selle ülikooliõppesse.
Taotleme, et igal ülikooli lõpetajal ning töötajal oleks oma valdkonnas pädevus kasutada digitehnoloogiaid.
10 TALLINNA ÜLIKOOLI ARENGUKAVA 2015−2020


































































































   12   13   14   15   16