Page 12 - TLÜ Arengukava
P. 12
HARIDUSUUENDUS
Kogu maailma haridussektor seisab muutuste ees. Õppimine ja õpetamine tuleb kohandada 21. sajandi oludega: muutuva tööturu, kiirelt uueneva infokeskkonna, ühiskonnaga, mis ootab igaühelt enam subjektsust ja loomingulisust. Lähtudes Tallinna Ülikooli ajaloolisest rollist õpetajahariduse keskusena, näeme oma vastutust Eesti haridusuuenduse eestvedaja, teoreetilise mõtte arendaja ning tänapäevase õppimise ja õpetamise juurutaja ja levitajana.
Meie eesmärk on toetada 21. sajandi õpikultuuri väljakujundamist ja rakendamist Eesti haridusruumis. See tähendab Eesti elukestva õppe strateegia fookuses oleva muutunud õpikäsituse mõtestamist, juurutamist ja sobivate hindamisaluste väljatöötamist; uuele lähenemisele kohase hariduskorralduse ja -juhtimise põhimõtete väljatöötamist ning rakendamist; tänapäevast õpikultuuri soosiva hariduspoliitika toetamist ning õpetamise maine tõstmist ühiskonnas.
Tegevustes lähtume haridusest kui protsessist, mis mõjutab isiksuse terviklikku arengut ja soodustab tema kujunemist vastutusvõimeliseks. Taotleme õppijakesksust kõikides hariduse liikides ja tasemetel. Toetame valdkondadeülest lähenemist, mis põhineb teadusuuringutel, arendustegevusel, kaasaval hariduspoliitikal, koostööl ja dialoogil haridusvaldkonna sotsiaalsete partneritega. See tagab õppetöö läbiviijate kõrgetasemelise õpetamispädevuse ning mõjutab ülikooli töötajate eeskuju kaudu õpikultuuri muutumist ühiskonnas laiemalt.
Järgneval arenguperioodil lõimib ülikool kasvatusteaduste, õpetajahariduse, mitteformaalse ja informaalse õppe ning hariduse tugiteenuste õppe- ja teadussuunad, et toetada mitmekülgselt ja terviklikult inimese õppimist kogu elu jooksul.
Muutuva õpikäsituse rakendumiseks peame oluliseks ülikooli akadeemiliste töötajate professionaalse arengu toetamist ja iga ülikoolilõpetaja elukestva õppe hoiakute kujunemist.
8 TALLINNA ÜLIKOOLI ARENGUKAVA 2015−2020