Page 32 - TLÜ ajakiri
P. 32
NOOR ÕPETAJA
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 6 / SÜGIS 2014
Õppeaine kui vahend laste arendamiseks
„Mina kui õpetaja annan klassi ees edasi küll teadmisi, aga ainet ennast näen ennekõike vahendina. Ainete õpetamise kaudu kujun- dan inimest ning aitan õpilast tema tervikliku arengu juures. Ma püüan noortes kujundada selliseid väärtushinnanguid nagu hoolivus, empaatiavõime ning arendada koostöö– ja suhtlusoskust. Samuti annan neid väärtusi edasi oma käitumisega – kui õpetaja ei hiline, ei hiline ka õpilane. Kui ma olen nõudlik, siis ei unusta ma seejuures inimlikkust.“
Programm Noored Kooli viis Mihkli Haap- salu Gümnaasiumisse. Pakkumine tuli kiiresti, sest kandideerimisvestlusel oli ta öelnud, et saatku nad ta Kapa-Kohilasse või Narva – õpe- tamist vajavaid noori on igal pool. „Haapsalus meeldis mulle väga, kuid peagi kutsuti mind oma kooli tagasi ja eks ma tundsin veidi ikka perest ja sõpradest puudust ka. Haapsalu oli
minu jaoks suurepärane võimalus – sealt edasi sain minna juba väikse tööriistakastiga õpeta- jana.“
Väike- ja pealinna koole võrreldes nimetab Mihkel mitu aspekti, mis on ühe või teise eeli- seks ja mis mitte. „Väikelinnas tunnevad kõik kõiki. Haapsalus sattusin trenni koos lapse- vanematega või kohtasin neid linna peal. Seal on oma väike kogukond. Ka lapsed tundusid kuidagi vahetumad. Kui oli probleem, teadsin kohe, kuidas inimestega kontakti saada või kus lapsevanemad töötavad. Praegu ei ole ma kin- del, kas olen üldse kõiki oma klassi lapsevane- maid näinud.“
Väikese koha võlu ja valu iseloomustab Mihkel veel ühe toreda seigaga. „Kui tähista- sin nädalavahetusel sünnipäeva, siis teadsid esmaspäeval kõik, et õpetaja oli poest džinni ostnud,“ meenutab ta muheledes huvitavaid vestlusi õpilastega.


































































































   30   31   32   33   34