4.2. Väljast sõltumatu stiiliga õpilased
Väljast sõltumatu stiiliga õpilasi tuleks õpetada üksikosadelt terviku suunas. Kui peamised vastavat tegevust tagavate komponentide põhielemendid on omandatud, tahavad kõnealuse kognitiivse stiiliga inimesed meeleldi ka tervikliku sooritusega tegeleda. Arvestada tuleb asjaoluga, et väljast sõltumatu kognitiivse stiiliga indiviidid õpivad uusi liigutusi kiiremini kui väljast sõltuva kognitiivse stiiliga indiviidid ning on ka motoorsete vilumuste kasutamisel märgatavalt täpsemad (Ghotbi-Varzaneh, 2011).
Siinjuures on oluline, et õpetajad teadvustaksid endale oma kognitiivse stiili, sest siis on lihtsam mõista nii sarnasusi sama kognitiivset stiili omavate inimestega kui ka erinevusi vastandpolaarsust sisaldava kognitiivse stiiliga inimeste käitumises. Sellest tulenevalt on peamine praktiline väärtus kõnealuse konstrukti tundmisel see, et nii kogemuste ja teadmiste edastamisel kui ka ise omandamisel osataks enda kognitiivsest stiilist erineva polaarsusega kognitiivset stiili aktsepteerida ja rakendada.