Veebipõhine täiendkoolitus “Kultuurierinevuste lõimimine koolis” eestikeelsete koolide aineõpetajatele!
Vaata lähemalt...
Kolmanda alaeesmärgi sihtrühmaks on üldhariduskoolide õpetajad. Kitsamalt on sihtrühmaks venekeelsete koolide aineõpetajad ja eestikeelsete koolide õpetajad, kelle klassides on teistest rahvustest õpilasi.

Venekeelsete koolide aineõpetajatele on mõeldud reaalseid vajadusi arvestav täiendkoolitus. Eestis kavandatud eestikeelne aineõpetus muukeelses koolis ei ole mingi uus meetod, vaid see on üks paljudes maades rakendatud kakskeelse õppe mudel, mille eesmärk on aidata õpilastel omandada hea sihtkeele oskus. Praegune aineõpetajate ettevalmistus sellekohaseid oskusi ei anna.

Mida tähendab aineõpetus eesti keeles?
Kui võõrast keelt õpitakse ainult keeletunnis ja väljaspool tundi seda ei kasutata, siis jääb keeleoskus ühekülgseks ja vaba eneseväljendumiseni on raske jõuda. Eesti keele kasutamine erinevates ainetundides võimaldab omandada mitmekesisema sõnavara, mille otstarvet õpilane ka kogeb. Keeleõpe ei ole siiski primaarne. Peamine on ikka vastava aine omandamine. Üleminek eestikeelsele aineõppele ei tähenda lihtsalt aine õpetamist eesti keeles, vaid keele õpetamist aine kaudu. Selleks on palju mitmesuguseid meetodeid ja võtteid, mille hulgast pädev õpetaja valib tema ainele ja õpilastele kõige sobivamad. Niisiis oleneb tulemus suurel määral õpetajast.

Kes on pädev õpetama oma ainet eesti keeles?
Lisaks erialapädevustele vajab õpetaja

  1. teadmisi ja oskusi, kuidas lõimida aineõpet ja keeleõpet,
  2. head keelteoskust.
Õigem ongi rääkida kakskeelsest aineõppest, sest kuhugi ei kao ka õpilase emakeel. Ideaalne õpetaja valdab mõlemat. Eesti keele oskus peaks olema sedavõrd hea, et õpetaja suudaks mitte ainult korrektses keeles selgitusi jagada, vaid ka aidata väljendusraskustes õpilast.

Uuringud on kinnitanud, et kõige enam vajavadki praegused venekeelse kooli õpetajad eesti keele oskuse arendamist ja metoodilist ettevalmistust. Neid vajadusi püütakse leevendada täiendkoolituste kaudu. Koolituskava võimaldab igaühel valida just temale vajaliku - kas üldkeele, erialakeele või metoodikakursused. (Vt Õppekavad.)

Abiks õpetajatele valmib ka kakskeelse aineõppe metoodika käsiraamat.

Eestikeelsete koolide õpetajatele, kelle klassides on teistest rahvustest õpilasi, pakume täiendkoolituskursust “Kultuurierinevuste lõimimine koolis”. Kursuse raames saate teadmisi ja praktilisi oskusi, mis aitavad mõista erineva kultuuritaustaga õpilasi, ennetada võimalikke kultuurikonflikte ja lahendada mitmekultuurilises õpisituatsioonis tekkivaid probleeme.

Üldinfo:Uudised:Eesmärgid:Meeskond:Tulemid:Kontaktid