Page 86 - Tallinn University
P. 86
viis
fookusvaldkonda
Tallinna Ülikoolil on mitmekesine ja omapärane minevik. Üks meie juuri, õpetajate õpetamine, ulatub tagasi aastasse 1919. Ülikool, mille loomise otsustas Riigikogu 2005. aastal, on Eesti suurima haridusalase liitumisprojekti tulemus. Meie kujunemisloos on selgeid ja ilusaid jälgi Tallinna Pedagoogikaülikoolist, Eesti Humanitaarinstituudist, mitmetest Eesti Teaduste Akadeemia insti- tuutidest, Eesti Tuleviku-uuringute Instituudist, Akadeemia Nordist ja teistest. Ka ülikooli osaks saanud Akadeemilisel Raamatukogul on pikk ja auväärne, ülikooli enda omast hoopis pikem ajalugu.
Ülikool on koondanud tegevuse viide laiemasse eri teadus- ja õppesuundi lõimivasse interdistsiplinaarsesse fookusvaldkonda:
Haridusuuendus
Lähtudes ajaloolisest rollist õpetajahariduse keskusena näeme oma vastutust Eesti haridusuuenduse eestvedaja, teoreetilise mõtte arendaja ning tänapäevase õppimise ja õpetamise juurutaja ja levitajana.
See tähendab elukestva õppe strateegia fookuses oleva muutunud õpikäsituse mõtestamist, juurutamist ja sobivate hindamisaluste väljatöötamist; uuele lähene- misele kohase hariduskorralduse ja –juhtimise põhi- mõtete väljatöötamist ning rakendamist; tänapäevast õpikultuuri soosiva hariduspoliitika toetamist ning õpetamise maine tõstmist ühiskonnas.
Taotleme õppijakesksust, valdkondadeülest lähene- mist, mis põhineb teadusuuringutel, arendustegevusel, kaasaval hariduspoliitikal, koostööl ja dialoogil hari- dusvaldkonna sotsiaalsete partneritega.
Digi- ja meediakultuur
Meie eesmärk on koolitada loomingulisi professio- naale, kel on kommunikatsioonioskused ja võime luua nüüdisaegset pildimaailma, mille abil lugusid jutustada ning eri valdkondi lõimides rikastada Eesti ja maailma kultuuri.
Oleme eestvedajad digitaalse kirjaoskuse edendami- sel, inimese ja arvuti interaktsiooni mõjude uurimi- sel ning digididaktika ja digiõppevara arendamisel. Digivahendite kasutamine võimaldab muuta õppimise köitvamaks ja õppuri individuaalseid võimeid ning huvisid rohkem arvestavaks, samuti avardab elukestva õppe võimalusi.
Töötame välja digikeskkondade ja digivahendite õppe- töös ning tööelus rakendamise süsteemse käsitluse ja juurutame selle ülikooliõppesse.
tallinna ülikool


































































































   84   85   86   87   88