Page 70 - Tallinn University
P. 70
inimesekeskse
disaini suunas
Kasutaja valib tarkvara tihti selle kasutusmugavuse, mitte niivõrd funktsioonide pärast.
Abiodun Afolayan Ogunyemi
Abiodun Afolayan Ogunyemi otsis oma doktoritöös võimalusi, kuidas tarkvaraettevõtted saaksid rakendada inimese ja arvuti interaktsiooni (HCI) põhimõtteid, et suurendada loodava tarkvara meeldivat kasutajakogemust.
Kasutame tänapäeval tihti veebipõhiseid raken- dusi: e-panka, e-ärikanaleid, e-riiki ja muud. Tarkvarasüsteemid ja -teenused juhivad meie elu, aitavad äri ajada ning suhelda. Paraku on need tava- kasutaja jaoks pahatihti üsna keerulised ning kasu- tamine vigaderohke ja aeganõudev. See on põhjus, miks inimese ja arvuti interaktsiooni problemaatika on Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi üks olulisi akadeemilise tegevuse valdkondi.
„Edukad ettevõtted tähtsustavad HCI põhimõtete arves- tamist tootearenduses, et saavutada turul konkurentsi- eelis. On teada, et kasutaja valib tarkvara tihti kasutus- mugavuse, mitte niivõrd tarkvaras realiseeritud funkt- sioonide järgi,” selgitas Abiodun Afolayan Ogunyemi.
„Inimeste hinnatavad väärtused, nagu näiteks turvali- sus, kaasatus, privaatsus, tervis ja omanikutunne, leia- vad interaktiivsete tarkvarasüsteemide loomisel järjest enam arvestamist.”
Nimetatud tõsiasi omandab tarkvaraettevõtte eduku- ses üha suuremat kaalu. „Turusurve on peamine põhjus, miks ettevõtted suunavad raha uuendustesse ja kasutajasõbralike tarkvaratoodete loomisse,” selgitas Ogunyemi. „Kehv kasutajakogemus vähendab ettevõtte võimalusi suuremate tulude saamiseks, mistõttu näevad targad ja uuenduslikud ettevõtted panustamist tarkvara kasutusmugavuse suurendamisse mitte kui kulu, vaid kui investeeringut.“
abiodun afolayan ogunyemi


































































































   68   69   70   71   72