Page 18 - TLÜ Arengukava
P. 18
TERVE JA JÄTKUSUUTLIK ELUVIIS
Ühiskonna areng ja vananeva elanikkonna heaolu sõltub üha rohkem oskusest elada ja töötada oma tervist ning keskkonda hoides. Targad, teaduspõhised valikud terve elulaadi ja jätkusuutliku mõtteviisi kujundajana aitavad vähendada koormust loodusele, survet sotsiaalsfäärile ja tervishoiusektorile. Üleilmastumise taustal on tervise ja elukeskkonna valdkonnale omane suurem kihistumine ka ühiskonna sees, nii hoiakute, võimaluste kui käitumismustrite lõikes. Eesti eesmärk on parandada rahvastiku tervisenäitajaid, arendada inimesekeskseid terviseteenuseid integreeritult sotsiaalkaitsesüsteemiga ning tagada ressursside säästlik ja optimaalne kasutamine. Ka liikumine ja loovus annavad võimaluse toetada sotsiaalset sidusust, vaimsust ja positiivseid väärtushinnanguid ühiskonnas.
Panustame tervet elulaadi ja jätkusuutlikku mõtteviisi väärtustavate hoiakute kujundamisse Eesti ühiskonnas ning e-teenustel põhineva eripära arvestava ühiskonnakorralduse väljatöötamisse ja rakendamisse. Oleme oma tegevustega partneriks tõenduspõhiste eluviisi ja keskkonnakorralduslike soovituste väljatöötamisel.
Lõimime psühholoogia, rekreatsiooni, tervisekäitumise, organisatsioonikäitumise, sotsioloogia, loodus- ja keskkonnateaduste, kommunikatsiooni, loovteraapiate ja kasvatusteaduste õppe- ja teadussuundi, et arendada tervet ja jätkusuutlikku eluviisi puudutavaid interdistsiplinaarseid kompetentse. Integreerime tervise, liikumise ja säästva arengu teemad õpetajahariduse õppekavadesse ning arendame sihtrühma kaasamise ja infokommunikatsioonitehnoloogia kompetentse. Uudsete teadusväljundite saamiseks kasutame käitumisteaduste uuringutes ka loodusteaduslikke analüüsimeetodeid. Pikaajalise tegevuse planeerimiseks töötame välja keskkonnaressursside ja ökosüsteemide teenuste jätkusuutliku kasutamise programmid. Arendame metoodikaid ja teenuseid, millega toetada terviseteadlikku ning jätkusuutlikku käitumist haridussüsteemis, töökohtadel ja kogukonnas.
Oleme eeskujuks terve ja säästva mõtteviisi rakendamisel ka ülikooli enda töö- ja õppekorralduses.
14 TALLINNA ÜLIKOOLI ARENGUKAVA 2015−2020


































































































   16   17   18   19   20