ELU: tudengid aitavad põhikooli noortes ettevõtlikkust arendada

Tudengite ELU projektiga “Põhikooli õpilaste ettevõtlikkust arendavate materjalide loomine ja testimine” loodi õpet lihtsustavaid materjale, et ettevõtlikkuspädevused oleksid selged aina rohkematel noortel. Eesmärk oli luua põnevaid ning interaktiivseid materjale, mis lihtsustaksid õpetajate ja noorsootöötajate tööd.

töölehtede näide

Projekti liikmed jaotati nelja gruppi, et tulemus oleks mitmekesisem ning materjale tulemusena rohkem. Luua võis nii videomaterjale, mõelda mänge või teha midagi täiesti uut. Tänapäeva keerulises, kiiresti muutuvas maailmas elamisel ja tööturul hakkamasaamiseks on ettevõtlik mõtte- ja teguviis väga oluline. Ettevõtlikud inimesed on need, kes tagavad ühiskonna arengu, innovatsiooni ja majandusliku heaolu tõusu nii endale kui teistele. Ettevõtlikkus on igapäevaelus oluline olukordade ja probleemide lahendamisel ning aktiivse ühiskonnaliikmena tegelemisel. Ettevõtlikkus on arendatav ja meie haridussüsteem peaks seda arengut toetama.  

Meie grupi eesmärgiks oli luua teooriat edasi andvad videomaterjalid ning seejärel töölehed, et õpilased saaksid ise end gruppides proovile panna ja õpitut rakendada. Samuti testisime juba olemasolevaid materjale, et näha, mida saaksime oma materjalis teisiti teha või millest ise materjale läbi töötades puudust tundsime. Soovisime luua lihtsasti kasutatavat õppeprogrammi, et õpetajad saaksid luua noorte jaoks sidusa pildi ühiskonnast ning tuua näiteid seostest erinevate õppeainetega. Oluline oli luua materjalid, mis oleks noortele põnevad ning kergesti arusaadavad. Läbi töölehtede on noored tegevuses ning teooria osa on ka lihtsamini hoomatav. 

Oma projekti käigus lõime 4 videomaterjali ning töölehte, mida õpilased lahendada saavad. Videod on kõik ligikaudu 2 minutit ning tutvustavad erinevaid erialasid ning nende seoseid ettevõtlikkusega. Lähemalt rääkisime psühholoogiast, ajakirjandusest, noorsootööst ning matemaatikast. Töölehed on koostatud nii, et need oleks lõimitud antud erialadega ning lõime juhtumid, mida õpilased koostöötades lahendada saaksid. 

Selle projekti raames loodav materjal keskendub sellele, et areneksid noorte sotsiaalsed oskused, meeskonnatöö oskused, probleemi lahendamine, uudishimu, loovus ja digipädevus. Oma projektis lähtume noorte positiivse arengu teooriast, mille töötas välja Gisela Konopka.  Sellel teoorial on kaheksa põhimõtet: 1) turvalisuse ja elu korrastatuse tunnetamine 2) aktiivse osalemise ja kuulumise kogemine 3) enesehinnangu arendamine tähendusrikka panuse kaudu 4) eneseavastamine eksperimenteerimise kaudu 5) oluliste ja sisukate suhete arendamine eakaaslaste ning täiskasvanutega 6) konfliktsete väärtuste üle arutlemine ning oma väärtuste kujundamine 7) uhkuse tundmine oma kompetentsuse ja meisterlikkuse üle  8) elu nautimise võime ning edu võimalikkusesse uskumise suurendamine. 

Praeguseks oleme saanud õpilaste seas ka ettevõtlikkus materjale testida ning tulemused on olnud väga positiivsed. Tunni ülesehitus oli noorte jaoks loogiline ning arutletavad teemad põnevad. Enim meeldis noortele see, et nad said reaalsuses ise proovida probleeme lahendada ning avaldada oma arvamust.

Rühma liikmed: Alexandra Mägi, Carina Gadžibalaev, Cristin Menind, Hugo Heimar Vaarend, Piret Pallas, Maarja-Ly Teino

Loodud portfoolio