INDIVIDUAALSE KAITSEMÄNGU ÕPPIMINE
Kaitsemängu võtted mängus on suunatud ründava võistkonna vastu. Põhieesmärk on katkestada vastase rünnak ja saada palli valdajaks enne kui see on läbinud korvi. Kaitsemängija peab pidevalt üritama sisse võtta vajalikku positsiooni takistamaks ründaja liikumist korvi suunas või positsioonile, mis on soodne rünnaku edasiseks arenguks. Vähem tähtsad ei ole ka kaitsemängija oskused vastase palli püüdmise, söötmise, põrgatamise ja pealevisete takistamisel.
Kaitsemängu tehnika saame jagada kahte gruppi -
- liikumistehnika
- vastutegevuse tehnika ja palli omandamine.
Kaitsemängija asendi ja liikumistehnika õppimist on mõttekas omandada paralleelselt ründemängu tehnikaelementide õppimisega. Tähelepanu tuleb pöörata mängija oskuslikule ja targale positsiooni valikule ja mänööverdamise oskusele lähtudes mängusituatsioonist.
Aktiivse vastutegevuse võtete ja palli omandamise õppimine sõltub õppijate konkreetsete omandatud rünnakuvõtete tasemest. Siinjuures tuleb meeles pidada, et ülesehituslik tegevuse etapp võrreldes lammutamisega, on palju keerulisem. Ründemängija arsenal on tunduvalt laiem ja mitmekesisem võrreldes kaitsemängijaga. Kaitsemängu võtted on rohkem universaalsed ja püüdliku ning õige soorituse korral küllalt efektiivsed erinevates mänguolukordades.
Kontravõtete õppimisele peab eelnema põhiliste ründemängu tehnikaelementide omandamine. Ainult kindel ja vigadeta ründetegevuse sooritamine annab õiguse üle minna kaitsemängija aktiivsete võtete omandamisele. Seoses sellega on vaja jälgida, et -
- palli väljarebimise õppimine toimub pärast palli hoidmise ja püüdmise õppimist
- palli väljalöömine pärast püüdmise, söötmise ja põrgatamise omandamist
- söödu lõikamine pärast püüdmise, söötmise ja põrgatamise omandamist
- palli katmine ja ootamatu äralöömine pärast visete omandamist
- lauavõitlus (palli omandamine tagalaua) oma lauas pärast visete ja kordusvisete omandamist.
Selline kaitsemängu võtete õppimise järjekord tugineb korvpalli struktuursetele iseärasustele ja mängu loogikale. See võimaldab järjepidevalt õppeprotsessis osalejad viia kogu omandatud tehnika arsenali efektiivsele kasutamisele võistlusmängus.