Page 83 - Tallinna Ülikool
P. 83
sooVituseD
– Luua Eestis pensionieelikute ja vanemaealistega tegelevate professionaalide väljaõppe süsteem.
– Luua Eestis süsteemne, strateegiline lähenemine digioskuse kui ühe üldoskuse omandamiseks mistahes vanuses ja staatuses täiskasvanutele.
– Luua tööandjate, töötajate ja riigi koostöös meetmed, millega suurendada tööandjate rolli töötajate üldoskuste parandamises.
– Tõsta vanemas keskeas inimeste teadlikkust aktiivsena vananemise positiivsest mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele ning vähendada teisi takistusi olemaks vanemas eas aktiivne, sh kogukondlikult.
kirjanDus
Barrett, A. E., Pai, M., & Redmond, R. (2016). “It’s your badge of inclusion”:  e Red Hat Society as a gendered subculture of aging. Journal of Aging studies, 26(4), 527–538. doi:10.1016/j.jaging.2012.07.005
Eesti elukestva õppe strateegia 2020. https://www.hm.ee/sites/default/ les/strateegia2020.pdf
Euroopa Parlament (2006). Nõukogu soovitus võtmepädevuste kohta elukestvas õppes. COM/2018/024  nal – 2018/08 (NLE) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?qid=1572259048202&uri=CELEX :52018DC0024
Hattie, J. (2012). Visible Learning for Teachers. Maximizing Impact on Learning. Routlege.
HITSA (2016). Digipädevus õppekavades. Abistav juhendmaterjal digipädevuse kui üldpädevuse mõistmiseks, vajalike osaoskuste arendamiseks ning tervikuna pädevuse kujundamiseks.
König, R., A. Seifert and M. Doh (2018). Internet Use among Older Europeans: an Analysis Based on SHARE Data. Universal Access in the Information Society DOI: 10.1007/s10209-018-0609-5.
Lang, F. and S. T. Kamin (2018). Internet Use and Cognitive Functioning in Late Adulthood: Longitudinal Findings from the Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE).  e Journals of Gerontology Series B DOI: 10.1093/geronb/gby123.
Leppik, C, Haaristo, H.-S. & Mägi, E. (2017). IKT-haridus: digioskuste õpetamine, hoiakud ja võimalused üldhariduskoolis ja lasteaias. Tallinn: Praxis. http:// www.praxis.ee/wp-content/uploads/2016/08/IKT- hariduse-uuring_aruanne_mai2017.pdf
Litwin, H. and A. Shaul (2018).  e E ect of Social Network on the Physical Activity—Cognitive Function Nexus in Late Life. International Psychogeriatrics DOI: 10.1017/S1041610218001059.
Litwin, H. and K. J. Stoeckel. (2014). Engagement and social capital as elements of active aging: an analysis of older Europeans. Sociologia e Politiche Sociali 17(3): DOI: 10.3280/SP2014-003002.9-31.
83


































































































   81   82   83   84   85