Page 93 - Tallinn University
P. 93
teaduskeskused
ja koostööd edendavad tippkeskused
91
Teadustegevus on Tallinna Ülikoolis koondunud insti- tuutides tegutsevatesse akadeemilistesse suundadesse ja teaduskeskustesse ning instituutidevahelistesse tipp- keskustesse, mis ühendavad interdistsiplinaarsete prob- leemide lahendamisega tegutsevaid teadlasi.
Teaduskeskuste hulka kuuluvad maastiku ja kultuuri; ajaloo, arheoloogia ja kunstiajaloo; ökoloogia; rahvus- vaheliste sotsiaaluuringute; Eesti demograa a ning haridustehnoloogia keskus. Lisaks tegutsevad kaks aren- duskeskust: haridusinnovatsiooni keskus ning BFMi tehnika-ja tootmiskeskus.
Läbi erineva saamis- ja arenguloo on Tallinna Ülikooliga ühinenud teadusüksuste ning viimastel aastatel juurde loodud teaduskeskuste moodustunud paindlik teadus- struktuur, mis tagab teaduse arenguks vajaliku püsivuse kiiresti muutuval ning konkurentsipõhisel ja kindlate tagatisteta Eesti teadus(rahastus)maastikul.
Meie ees seisvate aina keerukamate – sealhulgas nn nurja- tute – probleemidega silmitsi seismine ning maailmas konkurentsis püsimine nõuab erinevate valdkondade teadlaste koostööd, mis ärgitab raamist välja mõtlema ning uudseid lahendusi nägema. Selliste paindlike ning kiirele arengule suunatud koostöövõrgustikena oleme ellu kutsunud TLÜ tippkeskused, mis koondavad tead- lasi erinevatest instituutidest ja teaduskeskustest.
Oleme juba kogenud, et koostöö meie fookusvaldkon- dade määratletud sihil sünnitab uusi kooslusi ja tera- vikke, millel on potentsiaal kujuneda tõmbekeskuseks rahvusvahelisel teadusmaastikul.
Haridusuuenduse tippkeskus
Ülikooli haridusuuenduse tippkeskus aitab nii Eesti koolidel, ülikoolidel kui ka organisatsioonidel teha hari- dusuuenduses tõenduspõhiseid otsuseid. Siia on kogu- nenud teadlased kolmest ülikooli instituudist – haridus- teaduste, digitehnoloogiate ning loodus- ja tervisetea- duste instituudist. Koos kujundame haridusuuringutele ainulaadset ja interdistsiplinaarset lähenemisviisi.
Tippkeskuse välja töötatav Living Lab haridusuuenduses võimaldab kõikidel partneritel (sh õpetajatel, õpilastel, teadlastel) panustada koosloomise protsessi. Soovime muuta kasutusel olevad hariduspraktikad jätkusuutli- kumaks, selleks loome teaduspõhised hindamisalused nende efektiivsuse tõendamiseks. Viime läbi koostöö- projekte koolide ja teaduskeskustega, kusjuures olulise panuse tänapäevaste õpetamis- ja õppimismeetodite väljatöötamiseks annavad õpetajad ise.
Omaette teema on nn tark klassiruum. Teadurid kogu- vad erinevate tehniliste vahendite abil infot õpetaja liikumise kohta klassiruumis, õppurite näoilmete, ruumi temperatuuri, mürataseme ja paljude muude mõjurite kohta. Kasutame neid, et luua tõenduspõhisust ning arendada-katsetada erinevaid õpistsenaariume ja -keskkondi, mis toetaksid hariduse omandamist.
Me õpime ja toetame uusi STEM (science, technology, engineering and mathematics) hariduse viise. Toome nutitelefonide äppide abil õppetöö klassiruumist välja (Avastusrada ja SmartZoo) ja üritame mõista, kuidas tõhustab tehnoloogia õppimist liikudes. Uurime õpilase kriitilise mõtlemise kognitiivseid aluseid ja loovat prob- leemilahendust, seda eriti avalikes õppepaikades.
tallinna ülikool


































































































   91   92   93   94   95