Page 14 - Tallinn University
P. 14
õpetamine ja
õppimine
vaatavad homsesse
Eesti haridus on jõudnud maailma parimate hulka. Meie järgmine väljakutse on kohandada õpetamine ja õppimine, kogu koolipraktika homsete õppurite ja ülehomse ühiskonna vajadustele, tehes seda viisil, mis toetab Eesti kestlikku ja tasakaalukat arenguteed.
Tallinna Ülikooli missioon on olla tugi ja ideepank õpikäsituse uuendamisel ja tulevikukooli väljaarenda- misel nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt. Selles suunas liikumist toetab ülikooli haridusuuenduse kompetentsi- keskus.
Meie idee on pakkuda tarkust ja tuge õppeasutustele, kes on võtnud sihi liikuda tulevikukooli poole, kelle jaoks on oluline õppuri terviklik areng ning ühis- konna ja töömaailmaga haakuv kompetentsipilt – lisaks headele aineteadmistele ka piisavalt üldpädevusi ja globaalset tarkust, sotsiaalseid oskusi, ettevõtlikkust ja loomingulisust.
See tähendab õpetamise ja õppimise praktika, õpikä- situse liikumist kolmes suunas: autonoomia ja tervik- likkus, koostöisus ja seotus ning mõtestatus ja elulisus. Oleme veendunud, et nii suudame väärtustada õppi- mist, suurendada koolirõõmu, muuta õpetajaameti atraktiivsemaks ning kooli ihaldatud tööpaigaks.
mati heidmets
Mati Heidmets, sotsiaalpsühholoogia professor
Kompetentsikeskus tegutseb kolmes valdkonnas: diagnostika, didaktiline repertuaar ja kooliarendus.
Diagnostika puhul kaardistame koolikultuuri ja selle olulisi elemente: õpikäsitust, koolikliimat, innovaati- lisust ning õpetajate ja õppurite subjektiivset heaolu. Selle väljund on võrdlev analüüs koos nõustava taga- sisidega, mis osutab kooli tugevustele ja arenguvaja- dustele.
Teisena nimetatud valdkonnas pakume võimalusi kooli ja õpetaja didaktilise repertuaari laiendamiseks ja mitmekesistamiseks. Toetame liikumist probleemi- keskse ja loovust väärtustava õppe poole, ainevaldkon- dade lõimimist ja üldpädevuste arendamist, õpitava selgemat mõtestamist ja kriitilist hindamist. Selleks töötame välja uusi õpi- ja õpetamismeetodeid ning katsetame ja hindame neid.


































































































   12   13   14   15   16