Materjale enesearenduseks ja enesekontrolliks
Olles tutvunud esitatud materjalidega, võib kaasamõtleja parema mõistmise ja enesearengu huvides alustada eneseanalüüsiga. See tühendab - püüda mõista teda ennast mõjutavaid ja normeerivaid välju-rühmi - seega jõuda oma habituse ja identiteedi teadvustamiseni.
Teine ülesanne pakub võimaluse kaasa elada erinevate inimeste akadeemilise identitedi ja seda kujundavate asjaolude esitusele ning püüda neid analüütiliselt mõista. Selle ülesande taustal võib ka esimene, enesekohane ülesanne saada uue mõõtme ja mõistmise tasandi.
Institutsionaalse õppe korral esitatakse ülesanded tekstina õppejõule, need võivad olla ka rühma-arutelu teemaks ja päädida ühise habituse ja identiteedi skeemiga. Enesearenduslikus tegevuseski on hea leida kaaslane, olgu silmast-silma või virtuaalmaailma kasutades ning kõnelda oma lood läbi.